בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מחבל שדקר יהודים לא יורשע בנסיון רצח

ערבי שדקר יהודים בסכין באורך 30 ס"מ - לא יורשע בנסיון רצח אלא בגרימת חבלה חמורה בלבד

  • יח"צ
  • ג' אדר תשע"ו - 09:29 12/02/2016
גודל: א א א
ארכיון (דוברות המשטרה)
ארכיון (דוברות המשטרה)

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע השבוע את המחבל ג'ון קאקיש, ערבי נוצרי מהעיר העתיקה בירושלים, אשר ביצע בליל שבועות האחרון פיגוע דקירה בעיר העתיקה, ופצע שני נערים יהודים שהיו בדרכם לכותל המערבי של הר הבית.

קאקיש הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של גרימת חבלה מחמירה, והפרקליטות מחקה בתמורה להודאתו, את עבירות החזקת סכין ושיבוש הליכי חקירה בהם הואשם.

יש לציין כי קאקיש לא הואשם בנסיון לרצח, וזאת למרות שדקר נער יהודי בגבו בסכין באורך 30 ס"מ. לטענת הפרקליטות היו קשיים להוכחת עבירה של נסיון לרצח, על אף שדף הפייסבוק של המחבל היה מלא בפוסטים לאומניים ומסיתים כנגד יהודים.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו המלווה את פצוע הפיגוע כנפגע עבירה מסר בתגובה להרשעה: "אנו מצרים על כך שהמחבל לא הורשע בנסיון לרצח כפי שהיה צריך להיות לטעמינו. יחד עם זאת אנו מקווים ומצפים כי הפרקליטות תדרוש למצות את הדין עם המחבל ובית המשפט יורה על העונש המירבי לעבירה זו, בפרט בתקופה זו בה מדי יום מרצחים יוצאים ודוקרים יהודים ללא פחד ומורא".

על פי עובדות כתב האישום המתוקן בו הורשע קאקיש, בערב חג השבועות האחרון, גמלה בליבו ההחלטה לפגוע ולפצוע יהודים. הוא הגיע לאזור שער שכם שבירושלים, פנה אל אחד הרוכלים, וקנה ממנו סכין בעלת להב מקובע באורך של כ- 30 סנטימטרים.

מאוחר יותר באותו יום, בסמוך לחצות, נטל הנאשם את הסכין מחדרו, הטמינה במעילו ויצא לשוק ח'אן אל זית שברובע המוסלמי. הנאשם המתין במקום ליהודים שיעברו במקום על מנת לפגוע בהם.

באותו מועד צעדה חבורת הנערים היהודים, בשעה 02:30 לפנות בוקר, לכיוון הכותל המערבי בירושלים, דרך שער שכם.

הצעיר הערבי חיכה במקומו עד שכל חבורת הנערים תחלוף על פניו, ולאחר שהתרחקה ממנו בכעשרה מטרים, שלף את הסכין ורץ בעקבות החבורה, דקר באמצעות הסכין את אחד הקטינים היהודים בכתפו הימנית ואז דקר את השני בגבו העליון מצד שמאל באמצעות הסכין, וכן בעט בקטין אחר. כשהחלו בני החבורה לרדוף אחר הנאשם נמלט הנאשם מן המקום.

לאחר שנמלט הנאשם ממקום הפיגוע, השליך הנאשם את מעילו ואת הסכין בסמוך לביתו במקום מסתור. הנאשם פנה לבית חברו ג'ורג' חליס ושאל ממנו חולצה, לאחר מכן הלך לביתו והחליף את בגדיו וכן גילח את זקנו על מנת לשנות את מראהו.

כתוצאה מהדקירות, נפצע אחד הקטינים בגבו העליון משמאל פצע בעומק שני סנטימטרים וברוחב שני סנטימטרים, הובהל לבית החולים והוכנס לו נקז חזה. כמו כן, כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נפצע הקטין השני בכתפו הימנית פצע עמוק חודר ומדמם מעל סקפולה ימין, ובבית החולים בוצעה תפירה במספר שכבות לפצעו.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד