בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מישהו אמר 'דו קיום'?

רבים מהמחבלים שביצעו את הפיגועים בימים האחרונים הועסקו אצל יהודים לפרנסתם

  • אורי קירשנבום
  • ל' תשרי תשע"ו - 14:46 13/10/2015
גודל: א א א
אנשי זק"א בזירת הפיגוע בארמון הנציב (דוברות זק"א)
אנשי זק"א בזירת הפיגוע בארמון הנציב (דוברות זק"א)

הערבי שביצע את פיגוע הדריסה הבוקר בשכונת גאולה בירושלים הוא עלאא אבו-ג'מאל, שהתגורר בכפר ג'אבל מוכבר בירושלים. אבו-ג'מאל היה עובד של חברת בזק שמיהרה להוציא הודעה לכלל עובדי החברה לפיה "בהתנהגותו של העובד לא נצפה כל שינוי, אשר יכל להעיד מראש על פעילותו החבלנית הנפשעת".

זירת הפיגוע בגאולה (עמוס בן-גרשום. לע"ם)

אלא שדעותיו של אבו-ג'מאל דווקא לא היו נסתרות כל כך מעיני הציבור, כפי שטוענים בבזק. בראיון לחסן שעאלן מאתר ynet לאחר שבני דודיו ביצעו את הפיגוע בבית הכנסת בשכונת הר-נוף לפני כשנה, ורצחו ארבעה מתפללים, התבטא אבו-ג'מאל בשבח המעשה. "המעשה הזה התרחש בגלל הלחצים של ממשלת ישראל הכובשת נגד העם הפלסטיני ובירושלים באופן כללי והפגיעה הממושכת במסגד אל-אקצה". עוד הוא הוסיף לספר על השמחה הכבוד הרב שרוכשים במשפחה לבני הדודים הרוצחים - "אדם שימות שהיד זה דבר גדול".

אבו-ג'מאל מתראיין ל-ynet. "למות שהיד-דבר גדול" (צילום מסך מ-ynet)

אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע הבוקר בארמון הנציב הוא עובד עירייה.

הערבים שביצעו הבוקר את צמד הפיגועים ברעננה הם תושבי הכפר עקב שבמזרח ירושלים. השניים הגיעו לרעננה, ככל הנראה, על ידי אדם נוסף שהסיע את שניהם לרעננה לצורך ביצוע הפיגועים. אחד מהם עבד לאחרונה כקבלן שיפוצים במרכז השיקום "בית לווינשטיין".

בתוך כך, בערוץ 2 פורסם היום שאסראא זידאן תאופיק עבד, הערבייה שניסתה לדקור חייל בעפולה ביום שישי האחרון, עבדה בעבר בבית ספר בקיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל. היא שמשה כלבורנטית במעבדה שבבית הספר והחליפה לכמה חודשים את הלברונטית הקבועה שיצאה לחופשת לידה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד