בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מנעו הסנקציות על המכינה בעלי"

יו"ר ארגון אלמגור וקצינים נוספים דורשים "חופש ביטוי" לרב לוינשטיין

  • ט"ז תמוז תשע"ו - 08:41 22/07/2016
גודל: א א א
המכינה בעלי. ארכיון
המכינה בעלי. ארכיון

במכתב שנשלח ליועץ המשפטי לממשלה ולשרת המשפטים איילת שקד, דרש יו"ר ארגון אלמגור לנפגעי הטרור וסא"ל בדימוס מאיר אינדור, כי יש למנוע ממערכת הבטחון להטיל סנקציות תקציביות או אחרות על המכינה בעלי בעקבות דבריו של הרב יגאל לוינשטיין שהביע את דעתו סביב אירועי התועבה.

​"אנו, קבוצת קצינים חילונים ודתיים האוהדים את מפעל המכינות הצבאיות דורשים להנחות את שר הבטחון, מנכ״ל משרדו ומערכת הבטחון, לבל יתערבו בתכנים היוצאים מבית מדרשו של סא״ל מייל הרב לוינשטיין ולעמוד על זכותו של הרב דנן לומר את משנתו במסגרת חופש הביטוי ".

"איננו יכולים להימנע מלתמוה על חוסר השוויוניות בהפעלת החוק והשימוש המפלה שמשרד המשפטים עושה בסמכויותיו. בשתי סוגיות של הסתה והאדרה של טרור והתנגדות למדינת ישראל – בתיאטרון אל-מידאן ובתכנית על המשורר דרוויש בגלי צה"ל, עמד משרדכם על הרגליים האחוריות בתגובותיו הזריזות להגן על "חופש הביטוי"", כתבו הקצינים במכתב.

"לעומת זאת", הוסיפו הקצינים, "מגלה משרד המשפטים רפיון מול איומים מוסווים וגלויים על סגירת תקציבים של המכינה בעלי והפסקת שיחות של הרב המג״ד לוינשטיין בפני חיילים".

"מכתבנו זה בא בעקבות​ ה​​​ידיעות ​על זימון הרב דנן לשיחה אצל מנכ״ל משרד הבטחון. אנו מבקשים זאת בשל אותם נימוק שנאמר לשר הבטחון, כמו גם לשרת התרבות, בסוגיית תיאטרון אל-מידאן: שלא לפגוע בחופש הדיבור".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד