בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מצהירים אמונים לחיזבאללה?

רשימה חלקית של חברי בל"ד שהורשעו בעבירות בטחוניות חמורות. בערוץ 10 נטען שעזמי בשארה ממשיך לנהל את המפלגה גם כיום משלט רחוק, מקטאר • חפים מפשע

  • אורי קירשנבום
  • י"ח כסלו תשע"ו - 15:58 30/11/2015
גודל: א א א
חה"כ באסל גטאס בהר הבית (צילום מסך מפייסבוק)
חה"כ באסל גטאס בהר הבית (צילום מסך מפייסבוק)

בעקבות הצעת החוק של ח"כ אביגדור ליברמן, לפיה בית המשפט העליון לא יוכל להתערב בהחלטות על פסילת מועמדות לכנסת, שודרה במוצאי השבת האחרונה בערוץ 10 כתבה מקיפה על מפלגת בל"ד.

למפלגה הערבית בל"ד יש כיום שלושה נציגים בכנסת: חנין זועבי, ג'מאל זחאלקה ובאסל גטאס. מדובר באחת התנועות הערביות עם הנציגות הכי גדולה של חברים שנשלחו למאסר בבתי הכלא בגלל עבירות בטחוניות.

כמובן שהדוגמא הבולטת ביותר היא חה"כ לשעבר עזמי בשארה, שברח לקטאר לאחר שנתפס בידי כוחות הביטחון על קשרים שקיים עם אנשי חיזבאללה, להם העביר, כך על פי החשד, חומרים מודיעיניים במהלך מלחמת לבנון השנייה בתמורה לסכום של כמעט 400 אלף דולר במזומן.

אותו בשארה, כך נטען בכתבה, היה תחת עיניהם הפקוחות של אנשי השב"כ במשך שנים ארוכות, בעודו מכהן כחבר כנסת. שימו לב: כבר לפני כשש עשרה שנה, קיבל היועץ המשפטי לממשלה דאז, אליקים רובינשטיין, חוות דעת מהשב"כ לפיה קיימת סכנה בטחונית בהמצאותו של בשארה בבית המחוקקים. אך כל זה לא מנע, כידוע, את המשך כהונתו בכנסת עוד כשבע שנים.

ח"כ ג'מאל זחאלקה (צילום מסך)

הנה עוד הגיג ממנו - לאחר נסיגת צה"ל מדרום לבנון בשנת תש"ס, נשא בשארה נאום ניצחון באום אל פאחם: "חיזבאלה ניצח, ולראשונה מאז 67' טעמנו את טעמו המתוק של הניצחון, לבנון החלשה במדינות ערב הציגה מודל קטנטן שאם נביט לעומקו ניתן להסיק את המסקנות הנחוצות להצלחה וניצחון: מטרה ברורה, רצון עז לנצח והשגת האמצעים הנדרשים להצלחה זו".

אך בשארה, כאמור, לא לבד ברשימת פעילי בל"ד שעברו עבירות בטחוניות:

•סעאד נפעא, חבר כנסת לשעבר, נכנס לפני כשבועיים לשנת מאסר בכלא לאחר שהורשע במגע עם סוכן זר, הלא הוא סמזכ"ל "החזית העממית לשחרור פלסטין", ארגון שאחראי על הרצחם של יהודים רבים.

•עיסאן וסרחאן עתאמלה, חברים מרכזיים בתנועת בל"ד, הפעילו בישראל תשתית טרור לפני כשתים עשרה שנה, שמומנה והופעלה בידי חיזבאללה.

•ראווי סולטאני, בכיר בתנועה, נפגש עם סוכן חיזבאללה באירופה וריצה בשל כך עונש מאסר.

•ד"ר עומר סעיד, פעיל המפלגה, נשלח למאסר בגין מתן שירות לסוכן חיזבאללה.

ועוד לא אמרנו מילה על חברת הכנסת חנין זועבי שלא מפסיקה לייצר פרובוקציות, בראשן השתתפותה במשט המרמרה, בו נפצעו באורח קשה כמה לוחמי שייטת בידי פעילים טורקים שעשו את דרכם לעזה.

עוד נטען בכתבה, כי ככל הנראה בשארה ממשיך להנהיג מרחוק את מפלגת בל"ד גם כיום.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד