בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נתניהו מזגזג בנושא השבת גופות המחבלים

ראש הממשלה השיב את האחריות לנושא לשר הביטחון יעלון שהחליט להשיב את גופת המחבל אמש שעות ספורות לאחר הפיגוע. ליברמן ובנט תוקפים בחריפות את ההתנהלות בעניין

  • כ"ו ניסן תשע"ו - 11:04 04/05/2016
גודל: א א א
נתניהו בסיור אתמול בגזרת עזה (עמוס בן גרשום לעמ) (עמוס בן גרשום לע"מ)
נתניהו בסיור אתמול בגזרת עזה (עמוס בן גרשום לעמ) (עמוס בן גרשום לע"מ)

החזרת גופות המחבלים לידי משפחותיהם נתונה בחודשים האחרונים במחלוקת בין הגורמים השונים בדרג המדיני. ראש הממשלה נתניהו ניצב בצד המתנגדים להשבת הגופות ולפני כחודש הודיע כי גופות מחבלים לא יושבו לידי משפחותיהם.

אלא שבאופן מפתיע, אמש (ג'), לאחר פיגוע הדריסה סמוך ליישוב דולב, בזמן שאחד החיילים שנפצע נאבק על חייו בתל השומר, הושבה גופתו של המחבל אחמד שחאדה בן 36 מקלנדיה, לידי משפחתו.

גורמים צבאיים אשרו הבוקר לקול היהודיכי השבת הגופה נעשתה בהתאם להנחיית הדרג המדיני ולא בהחלטת דרגים צבאיים.

התירוץ של לשכת ראש הממשלה לעניין הייתה כי את הסמכות בנוגע להשבת גופות מחבלים העביר ראש הממשלה לידי שר הביטחון והשר לביטחון פנים, בהתאם למיקום הפיגוע. בהודעה מלשכתו שפורסמה בערוץ 2 נכתב: "ביום ראשון לאחר החג, החליט נתניהו להעביר את הסמכות להחזרת גופות מחבלים לשרי הביטחון וביטחון הפנים".

שר החינוך נפתלי בנט תקף בחריפות את השבת גופת המחבל אמש: "שחרור גופות מחבלים למשפחות הרוצחים היא שגיאה חמורה שמעודדת את הפיגוע הבא. כמו שאנחנו מתאמצים ובשעה טובה הורסים בתים של מחבלים – אנחנו צריכים למנוע פולחן קברים של מחבלים. אין שום סיבה לתת מתנה למשפחות רוצחים", אמר הבוקר בנט בישיבת הממשלה.

חבר הכנסת אביגדור ליברמן תקף הבוקר בחריפות את התנהלותו של ראש הממשלה בנושא: "אם לא בשל כל שאר הסיבות שבגינן צריך נתניהו להתפטר מראשות הממשלה, הרי שרק התנהלותו השערורייתית בענין החזרת גופות המחבלים מחייבת זאת באופן מיידי".אביגדור ליברמן (הלל מאיר TPS)

"בזמן שחייל צה״ל נלחם על חייו בבית החולים לאחר פיגוע הדריסה אמש בדולב - גופת המחבל שביצע את הפיגוע כבר הוחזרה למשפחתו והתקבלה בקריאות עידוד ושמחה על הפיגוע על-ידי מאות מתושבי קלנדיה. הגופה הוחזרה לאחר שרק לפני שבועות ספורים הודיע נתניהו שישראל לא תעביר עוד את גופות המחבלים ל'פלסטינים'. התנהלותו של נתניהו לא רק מבזה את הציבור אלא פוגעת קשות בהרתעה כלפי המחבלים בפוטנציה ומעודדת פיגועים. עליו להתפטר באופן מיידי", הוסיף ליברמן.

לפני כשלושה שבועות הושבה גופתו של מחבל שניסה לרצוח בגרזן חיילי צה"ל סמוך לכפר אל ערוב שבגוש עציון. אז, הדבר גרם למבוכה בצבא ובדובר צה"ל מסרו בזמנו לכלי התקשורת כי הדבר נעשה בטעות ומאי-הבנה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד