בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סקר: רוב הציונות הדתית בעד פיקוח הכשרות בידי הרבנות

90% מהציונות הדתית בעד השארת פיקוח הרבנות הראשית בנושא הכשרות, כך עולה מסקר שמתפרסם בידי ארגון חותם. רק 25% מקרב הדתיים הליברליים תומכים בהפרטת הכשרות לחלוטין

  • ג' ניסן תשע"ז - 14:05 30/03/2017
גודל: א א א

בצל סערת הכשרות והדרישות הנשמעות מגורמים ליברליים להפרטת מערך הכשרות, סקר שנערך בידי מכון מסקר עבור ארגון חותם – יהדות על סדר היום, מגלה תמונת מצב בה רוב מוחלט מקרב הציונות הדתית תומך בהשארת פיקוח הרבנות על מערכת הכשרות.

מהסקר, שנערך בקרב מדגם מייצג של המגזר הדתי לאומי, עולה כי 43% מעדיפים להשאיר את המצב הקיים כיום ובו הרבנות הראשית היא המוסמכת היחידה להעניק תעודות כשרות לבתי עסק ומוצרי מזון.47%נוספים סבורים כי עדיף לשנות את המצב הקיים כך שתעודות הכשרות הללו יינתנו ע"י גופים שונים ללא הגבלה, ובלבד שיאושרו ויפוקחו ע"י הרבנות הראשית. %10 הנותריםסבורים כך אף ללא כל אישור ופיקוח ע"י הרבנות הראשית.

בפילוח עפ"י השקפה, המגמה ברורה באופן טבעי, כאשר הנתון המעניין הוא שגם בקרב הציונות הדתית הליברלית, ישנם רק 25% תומכים בהפרטת הכשרות לחלוטין.

"הנתונים מדברים בעד עצמם", אומרים בתגובה לסקר בארגון חותם. "רוב מוחלט של הציבור הדתי מבין שלצד התיקונים שנדרשים במערכת, הרי שהרבנות הראשית היא זו שצריכה לפקח ולנהל את המתרחש בעולם הכשרות. לצערנו מיעוט שולי מנסה לפגוע במעמד הרבנות הראשית פעם אחר פעם ובכך משרת את האינטרסים של אלו המעוניינים לפגוע בצביונה היהודי של המדינה".

מהסקר עולה עוד כי בקרב הציונות הדתית התורנית, %62 מעדיפים להשאיר את המצב כפי שהוא כיום, לעומת %48 מהדתיים הנוספים, %36 מהציו"ד הקלאסית ו-%22 בלבד מהציו"ד הליברלית. בנוסף, %31 מהציו"ד התורנית בעד שינוי המצב כיום ונתינת התעודות ע"י גופים שונים תחת אישור ופיקוח הרבנות הראשית, לעומת %43 מהדתיים הנוספים, %59 מהציו"ד הקלאסית, ו-%52 מהציו"ד הליברלית. פרט לציו"ד הליברלית, אשר בקרבה ציינו %25 כי הם בעד פתיחת השוק לחלוטין, אף ללא האישור והפיקוח של הרבנות הראשית על מתן תעודות הכשרות, בקרב ההשקפות המקבילות העדיפו כך %8 %-6 בלבד.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד