בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עבריינים או קורבנות?!

בערוץ 2 אמנם מסבירים שערבי שבנה וילת ענק בניגוד לחוק "נכנע ללחץ ולצפיפות", אבל ב'רגבים' אומרים שמי שתוקע את קידום תוכניות המתאר למגזר הערבי, במקרים רבים, אלו ערביי המקום עצמם

  • אורי קירשנבום
  • כ"ד טבת תשע"ז - 17:40 22/01/2017
גודל: א א א
חסן על רקע הטירה שבנה בנצרת (צילום מסך)
חסן על רקע הטירה שבנה בנצרת (צילום מסך)

מי שצפה אמש (מוצ"ש) במהדורת החדשות של ערוץ 2 בכתבתו של יוסי מזרחי על הבנייה הבלתי חוקית של הערבים אזרחי המדינה יכול היה לחשוב שעברייני הבנייה במגזר הערבי הם בכלל הקורבנות.

כך למשל אומר הכתב על חסונה מכלוף, ערבי מקלנסוואה, שבנה טירת ענק ללא רשיונות - דבר שהביא בסופו של דבר להריסת המבנה: "לפני שנתייים, מכלוף, אב לאחד עשר, נכנע ללחץ ולצפיפות בבית הקודם, הבין שתוכנית מתאר לקלנסוואה לא תאושר בקרוב ובנה ללא היתר שלושה בתים על שטח חקלאי שבבעלותו". לא עבריין בנייה, פשוט "נכנע ללחצים".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

גם חסן מנצרת "נאלץ" בלית ברירה, ובגלל הסחבת של המדינה באישורי הבנייה למגזר הערבי, כמובן, לבנות מתחם וילות יוקרתי שלא היה מבייש שועי תבל.

אז האם עברייני הבנייה הערבים הם באמת קורבנות של הבירוקרטיה הישראלית?

"הטענות במגזר הערבי על בניה בלתי חוקית כתוצאה ממצוקת תכנון, נשמעות כבר שנים ארוכות ולכן הלכנו לבדוק אותן לעומק", אומר ישי חמו, רכז מחוז הצפון בתנועת 'רגבים' לקול היהודי. "זה היה נכון בעבר, אבל היום זה ממש לא המצב. חלק מהמלצות וועדת אור שהוקמה לאחר אירועי ספטמבר 2000, היו לקדם באופן משמעותי את תכניות המתאר ביישובים הערבים, והמדינה משקיעה בשנים האחרונות משאבים רבים כדי לקדם תכניות מתאר".

ישי חמו מ'רגבים' מעיין בתצ"א של הבנייה הערבית בצפון (רגבים)

"פנינו למהנדס ערים שבדק לעומק את הסטטוס התכנוני בכל היישובים הערבים שבצפון, וגילה כי ברובם המוחלט - כמעט מאה יישובים - יש תכניות מתאר בשלבים מתקדמים לקראת אישור. המדינה עושה את עבודתה, אלא שבמקרים רבים מה שתוקע את קידום התכניות, אלו הוועדות המקומיות לתכנון ובניה שבאחריות הרשויות המקומיות. במקרים רבים אחרים, התכניות נתקעות כשהעבריינים מבינים שיש תכנית מתאר חדשה שתלבין מאות או אלפי יחידות דיור קיימות, לצד מתן אפשרות תכנונית לבנות מעבר להן עוד מאות ואלפי בתים כחוק, ואז הם ממהרים לבנות ללא היתר בשטח התכניות החדשות, ומטרפדים למעשה את קידומן".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד