בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ערבים יפונו משטח יהודי אותו לטענתם רכשו

הפולשים טענו כי קנו את הקרקעות מנוכלים ערבים. בית המשפט הורה להם לפנות הקרקע

  • אברהם שפירא
  • ט' סיון תשע"ה - 20:27 27/05/2015
גודל: א א א
שכונות ערביות בירושלים
שכונות ערביות בירושלים

על פי החלטה של שופט בית משפט השלום בירושלים, מספר משפחות ערביות שלטענתם רכשו והתגוררו על אדמות יהודים במשך שנים, יפונו מהשטח ומוטלת עליהם החובה להחזיר את המגרשים למצבם הראשון.

מדובר בשטח בכפר עקב הסמוך לישוב כוכב יעקב ולקלנדיה בצפון ירושלים. לפני כשלוש עשרה שנים קנו מספר משפחות ערביות מגרשים במקום מנוכלים שמכרו להם מגרשים שאינם שייכים להם.

בשנת ה'תשס"א השיגו 'הנוכלים'-מוכרים, שני ערבים בשם איברהים גולאני ואחמד יוסף מסרי, רישום במרמה של הערת אזהרה על זכויותיהם של בעלי קרקע מוסדרים. שנה לאחר מכן, התגלתה התרמית והשניים הורשעו בגין המעשה.

בכל זאת הצליחו השניים למכור את הנכס למשפחות הערביות שבנו במקום בתים והתגוררו בהם. הבעלים החוקיים של הנכס, שהיו קורבנות המרמה, פנו לבית משפט השלום בירושלים, בבקשה לסילוק הדיירים החדשים והריסת המבנים שהקימו ללא רישום כלשהו. לטענתם, הנתבעים רקחו קנוניה עם שני הנוכלים הערבים המורשעים כדי להשתלט על שטח לא שלהם.

הערבים הנתבעים טענו מנגד כי הם פעלו בתום לב והסתמכו על המסמכים שהביאו גולאני ומסרי. שופט בית משפט השלום אליעזר נחלון דחה את טענתם והורה על פינוי המגרשים והשבתם למצבם הראשון קודם הפלישה.

השופט הוסיף ואמר, כי "יש לקוות כי הצדדים ישכילו למצוא את הדרך להגיע להסכמה שתאפשר את המשך שהות הנתבעים במקרקעין, תוך שהתובעים אינם יוצאים נפסדים מכך (נוכח מכלול הנסיבות ומיקום המקרקעין), לתועלת כולם".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד