בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ערוץ 10 בשירות המתפרעים הערבים?

כשאור הלר בוחר להציג את הסיפור בנבי סלאח מהצד של המתפרעים הערבים, אי אפשר שלא לשאול איך הוא מצפה מהתקשורת הזרה לא לעשות כך • מבט לתקשורת

  • אורי קירשנבום
  • ט"ו אלול תשע"ה - 19:36 30/08/2015
גודל: א א א
החייל מותקף בידי נשים ערביות (צילום מסך יוטיוב)
החייל מותקף בידי נשים ערביות (צילום מסך יוטיוב)

התמונות המזעזעות בהן נראה חייל צה"ל סופג מכות קשות מצד מתפרעות ערביות בנבי סלאח ביום שישי האחרון, משמשות בידי ארגוני שמאל קיצוני ככלי ניגוח דווקא כנגד החייל שהושפל. הגבס שעטף את זרועו של הילד שיידה אבנים על החיילים במקום הייתה סיבה טובה מבחינתם לדרוש "לחקור" את האירוע, כיצד ייתכן שחייל צה"ל מנסה לעצור ילד מגובס שמסכן את חייו?...

אבל מסתבר שדווקא בערוץ טלוויזיה ישראלי מצאו אותם ארגונים בסיס תמיכה נרחב, ועוד על ידי הכתב "הצבאי" שלהם.

במהדורת החדשות "המגזין" המוגשת על ידי אושרת קוטלר במוצאי כל שבת בערוץ 10, שודרה אמש כתבתו של אור הלר, בה מוצג הסרטון המדובר עם הסבר ופרשנות שלו למתרחש. הנה הדברים של הלר, לא נגענו:

"חייל צה"ל רודף אחר מיידה האבנים גם כשמתברר שמדובר בילד בן 10 עם יד שבורה". לאחר שנראה החייל סופג אלימות קשה מצד הנשים הערביות וכמעט שלא מגיב להן, נראה מפקד האירוע כשהוא משחרר את הילד שניסה החייל לעצור. נעבור לדברור של הלר: "מפקד האירוע לוקח החלטה מושכלת לחדול מביצוע המעצר".

אז הלר עובר לסיכום הפרשנות שלו לאירוע, לא לפני שנראה בכתבה ראיון עם המתפרע הערבי הצעיר באחת מרשתות הטלוויזיה הערביות: "התמונות הרעות האלה משודרות ביממה האחרונה בכלי תקשורת רבים במערב. נראה שפיקוד מרכז ואוגדת איו"ש צריכים מעכשיו להראות את הסרטון הזה לכל כוח צה"ל שבא לתעסוקה מבצעית בשטחים, כדי שהחיילים יראו בדיוק מה לא לעשות במשימה הבעייתית ממילא של שיטור השטחים".

כך בדיוק נראית כתבה שנועדה להציג את "המציאות הבלתי אפשרית בשטחים", כלשונה של אושרת קוטלר, המגישה, עבור כוח שמגיע לתעסוקה של "שיטור בשטחים", כלשונו של אור הלר. תקשורת במיטבה.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד