בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צה"ל הקים עמדה בבית כנסת בקרית ארבע

כוחות משטרה וצה"ל פשטו הערב (א') על בית הכנסת חזון דוד בקרית ארבע והקימו במקום עמדה בכדי למנוע מיהודים להתפלל במקום

  • יח"צ
  • ח' אלול תשע"ה - 22:11 23/08/2015
גודל: א א א
הריסות בית הכנסת חזון דוד בקרית ארבע
הריסות בית הכנסת חזון דוד בקרית ארבע

בהוראת מח"ט חברון יריב בן עזרא ובאישור שר הביטחון משה בוגי יעלון, פשטו הערב (ראשון) כוחות משטרה וצה"ל על מתחם בית הכנסת 'חזון דוד' בקרית ארבע והכריזו על המקום כשטח מתוחם. בעבר פסק בג"צ נגד בית הכנסת שלטענת המנהל יושב על קרקע פרטית אך המתפללים חזרו והקימו את בית הכנסת שוב ושוב.

בחודשים האחרונים איים מח"ט חברון כי יקים במקום עמדה צבאית "כמו בישיבת עוד יוסף חי", ובימים האחרונים רמזו גורמים כי בהוראות שר הביטחון עליהם לנקוט באמצעים נגד המתפללים. אכן מזה מספר ימים ששוטרים ואנשי מג"ב מגיעים לבית הכנסת, ולמעשה חוסמים את הגישה אליו בעת זמני התפילה של היהודים.
יחד עם זאת, צו התיחום שברשות המשטרה, תוחם את האיזור שכולל גם את המדרגות של שכונת גבעת האבות בקרית ארבע, אך מצד שני השוטרים מבקשים שתושבי השכונה ישתמשו במדרגות על מנת שלא ינועו סביב ציר גישה אחר הגובל בבתים של ערבים.
המתפללים במקום הביעו זעם רב מהתנהלות המשטרה והצבא ואומרים כי ימשיכו לפקוד את בית הכנסת: "בוגי יעלון מחמם בכוונה איזור שהיה שקט ורק מבקש להוסיף תבערה לשטח. הרסו את בית הכנסת הזה, החריבו אותו פעם אחר פעם, אבל אנחנו לא נישבר ולא נכנע, ההתנהלות של הצבא רק תגרום לתסיסה בשטח".
אחת מהמתפללות הקבועות בבית הכנסת אמרה, כי "עד היום רק בהר הבית אסור היה ליהודים להתפלל, היום גם בבית הכנסת בקרית ארבע חברון, חזון דוד קרוי על שמם של שני נרצחים שמסרו נפש למען עם ישראל, בושה וחרפה שזה היעד שמשטרת ישראל וצה"ל משקיעים בו אנרגיות כל כך רבות, ואוסרים על יהודים להתפלל כאן".
תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד