בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"קברניט אנטישמי" גרם לשלושה להפסיד טיסה

שלושה יהודים שביקשו לטוס לאוקראינה בחברת טיסה רומנית, נתקלו בקברניט שלדבריהם היה "אנטישמי" שמנע מהם את הטיסה באמצעות שקרים. "עכשיו מנסים להתגבר על המניעות"

  • כ"ז אלול תשע"ד - 20:34 22/09/2014
גודל: א א א

כמו עשרות אלפי היהודים הטסים לקראת ראש השנה לאוקראינה בכדי לחגוג סמוך לציון רבי נחמן מברסלב, הגיע לשדה התעופה גם ינון יחד עם שניים מחבריו. "בארבע ועשרה עלינו על השרוול בדרך למטוס", מספר ינון בשיחה עם הקול היהודי, אלא שמישהו החליט למנוע מהם את הטיסה.

"בכניסה למטוס, איפה שעומד הקברניט וקורע את הכרטיסים, רץ לעברנו ערבי וניסה לדחוף אותנו. חבר שלי דחף אותו אחורה כדי שלא יפגע בנו", מספר ינון ומוסיף כי הדבר שימש את "הקברניט האנטישמי" כעילה לעלילה. "הוא אמר לנו ששלושתנו לא נעלה למטוס".

חברת הטיסה היא חברת tarom הרומנית, ולדבריו של ינון הקברניט טען כי השלושה תקפו אותו. "הקברניט היה גוי, לדעתי אנטישמי. הוא אמר לצוות במטוס שאנחנו תקפנו אותו, הקברניט. זה שקר". ינון וחבריו הורדו מהמטוס והוא המריא לעבר אוקראינה.

"אבל אי אפשר לספר רק סיפור שנשמע עצוב", אומר ינון ופותח בסיפור חסידי המתאים לשעה. "בשנה האחרונה של 'הקיבוץ' בחייו של רבי נחמן בברסלב, הגיע לרבנו חסיד אחד, שהיה רב בעיירה אחרת, ואמר לו כי הקהילה אותה הוא מנהיג מפצירים בו להיות איתם בראש השנה ונבצר ממנו להיות ב'קיבוץ'".

"רבנו אמר לו שלא יגיע לקיבוץ ויישאר עם בני עירו. החסיד, שנזכר באמירות רבי נחמן אודות חשיבות ראש השנה בקיבוץ, הופתע מדברי רבנו ושאל בשנית. שוב רבי נחמן ענה כי יישאר עם בני עירו ולא יגיע לקיבוץ. בראש השנה עצמו, החסיד אכן שהה עם בני עירו, ובברסלב ספד רבני נחמן לחסיד והצטער על כך שהחסיד לא התגבר על הדברים שמנעו ממנו להגיע".

"החסידים הבינו באותה העת", מספר ינון. "כי רבנו ייצר עבור החסיד מניעה נוספת, עליה ציפה כי החסיד יתגבר". ינון מסיים את הסיפור ומוסיף כי כעת הם מנסים להתגבר על המניעה שנפלה להם עצמם, והם מנסים לגייס את הכסף מחדש לקניית כרטיס טיסה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד