בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"רוצים "לטהר" את עמונה ממתנגדים"

ביהמ"ש הטיל תנאי הגבלה חמורים על קטינים שהפגינו במחאה על הכוונה להרוס את עמונה. עו"ד חג'בי מחוננו הגיש ערר על ההחלטה ואמר: "בקשה הזויה שמטרתה "לטהר" את אזור עמונה ממתנגדים לפינוי"

  • יח"צ
  • א' כסלו תשע"ז - 17:04 01/12/2016
גודל: א א א

שופטת בית משפט השלום בירושלים קרן מילר הורתה על שחרורם של שני קטינים שנעצרו הלילה בחשד להשתתפות בהפגנה בצומת עפרה על רקע פינוי עמונה, תוך שהיא מטילה עליהם תנאים מגבילים מחמירים ומסבירה כי הסיבה לתנאים היא הכוונה לפנות את הישוב עמונה והרקע האידיאולוגי להפגנה.

המשטרה טענה כי השניים נעצרו בישוב עפרה לאחר הפגנה בצומת עפרה במהלכה נחסם הכביש ואבנים וצמיגים בוערים הונחו על הכביש. השופטת קבעה כי אין חשד סביר לכך שהנחת האבנים והצמיגים על הכביש בוצעה בידי הנערים שנעצרו, אלא ישנו חשד סביר להשתתפות בהפגנה והפרת שלום הציבור בלבד. השניים, בני 14 ו-15 הכחישו בחקירה מעורבות במעשה.

במהלך הדיון טען עו"ד אביחי חג'בי שייצג את הנערים מטעם ארגון חוננו, כי בניגוד לחוק, השניים עברו במשטרת בנימין חיפוש בהפשטה, צורת חיפוש בגינה נדרשה המשטרה לפצות אזרחים, אולם השופטת סירבה לבקשתו שנציג המשטרה יברר את הנושא במהלך הדיון.

למרות זאת קיבלה השופטת את מרבית בקשת המשטרה והורתה כי אחד הקטינים ישהה במעצר בית מלא למשך חמישה ימים ויפקיד 1,000 ש"ח, ושניהם יורחקו מאזור בנימין, מחיזמא ועד עלי, לחודש ימים.

לדברי השופטת, התנאים המחמירים הם בשל כך שהשניים נעצרו בהפגנה על רקע אידיאולוגי ובשל הכוונה להחריב את הישוב עמונה. "החשדות המקימים עילת מסוכנות, בוודאי על רקע התקופה האחרונה במהלכה יש מחלוקת ציבורית עמוקה על פינוי עמונה", כתבה השופטת בהחלטה.

עו"ד אביחי חג'בי שייצג את הנערים כבר הגיש ערר על ההחלטה לבית המשפט המחוזי, אשר טרם קבע דיון בבקשה.

עו"ד חג'בי מסר בתגובה: "מדובר בבקשת הרחקה הזויה שמנוגדת לדיני המעצרים. ברור לכל כי אם לא היה מדובר בחשודים מתנחלים הרי שלא היתה מוגשת הבקשה. כל מטרת הבקשה היא "לטהר" את אזור עמונה ועופרה לקראת הפינוי וחבל שכך".

בארגון חוננו אומרים כי חקירת הקטינים בגין עבירות חמורות על אף שהשתתפו באירוע בו נחסם הכביש בלבד, ובקשת התנאים המחמירים, מלמדת על החלטה של המערכת לנקוט יד קשה כנגד המוחים על הכוונה להרוס את עמונה.

מארגון חוננו נמסר: "הפרקליטות ומשטרת ישראל הכריזו היום מלחמה כנגד נאבקי עמונה. מדובר בצעדים משפטיים חריגים המזכירים את שיטת הפעולה של מערכת אכיפת החוק כנגד מתנגדי הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון, אז הוראות החוק והתקדימים המשפטיים הפכו להמלצה בלבד, וקטינות מצאו עצמן במעצר עד תום ההליכים בגין חסימת כביש", אומרים בארגון חוננו. "במקרים רבים של פשיעה ואף באירועי טרור אנו לא נתקלים ביעילות וזריזות כזו של המערכת, ולצערינו חלק מהשופטים, גם בתקופת הגירוש וגם כיום מיישרים קו עם צורת התנהלות דרקונית מפחידה של הפרקליטות והמשטרה"

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד