בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"שולחים חיילים בלי לתת להם גב"

חקירתו של שוטר המג"ב שהואשם בתקיפת מתפרע ערבי מעלה תמונה עגומה של אזלת יד כנגד הטרור הערבי. "אי אפשר לשלוח חיילים בלי לתת להם גב"

  • אברהם שפירא
  • ה' תשרי תשע"ה - 20:01 29/09/2014
גודל: א א א
שועפט בהפוגה באותם הימים (דוברות המשטרה)
שועפט בהפוגה באותם הימים (דוברות המשטרה)

אישום: שוטר הכה מתפרע ערבי

שוטר המג"ב שהואשם בהכאתו של מתפרע ערבי בשועפט, נפצע בעבר בפעילות מבצעית וכעת, לאור גירסתו בחקירת מצ"ח, עולה תמונה עגומה אודות אזלת ידם של מערכת הבטחון למול הטרור הערבי.

לאחר שפורסם תיעוד מהתפרעויותיהם של מאות ערבים בירושלים לפני כחודשיים, בו נראה לוחם המג"ב כשהוא מכה נער ערבי שיידה לעברו אבנים באמצעות רוגטקה, הושעה השוטר מתפקידו. כזכור, אף הוגש נגדו כתב אישום בעבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש.

בחקירתו סיפר כי חש בסכנת חיים, לא מעט באשמת הוראות הפתיחה באש. על פי גרסתו, הופקד השוטר יחד עם חבריו לאתר מחבל שצפוי, כך על פי מידע מודיעיני, לצאת מבין המתפרעים ולירות לעבר כוחות הביטחון.

למרות האירוע הקשה, בו התפרעו מאות ערבים, השליכו מטעני צינור, בוקבקי תבערה ואבנים ואף ירו זיקוקים לעבר השוטרים, נאסר עליהם להגיב בירי."אם מדובר בבקבוק תבערה שנזרק עליך, אתה לא יכול לבצע אש", אמר לוחם המג"ב בחקירתו כפי שנחשף בחדשות ערוץ 2. "אותו דבר לגבי מטען צינור, למרות שזה כמו רימון שיכול להרוג אותך אסור לפתוח באש. נזרקו מטעני צינור, חלקם התפוצצו, במזל אף אחד לא נהרג. ואז הגיעה הסתערות לעבר ההמון הזועם".

"תוך כדי שאני רץ אני מבחין שעל חבר שלי נזרק בקבוק תבערה. אני ממשיך לרוץ ומזהה קבוצה של שמונה רעולי פנים חמושים ברוגטקות. ראיתי גם סכינים. רצתי אחריהם בצעקות: 'תעצרו, משטרה'. התבייתתי אחרי אחד מהם, חמוש ברוגטקה והתחלתי להיאבק איתו. תוך כדי הרגשתי כאבים עזים בידי. הבנתי שככל הנראה נדקרתי", סיפר.הלוחם אף היכה את הערבי שהיה רעול פנים בניסיון להוציא ממנו את הרוגטקה וטען בחקירתו כי חש בסכנת חיים ומתוך כך פעל.

עורך דינו ששי גז אמר בראיון לחדשות 2 כי "אי אפשר לשלוח חיילים בלי לתת להם גב. אי אפשר לומר היום שהוא קצת הגזים - גם המדינה יכולה יום אחד להיות מואשמת בהגזמה אם כשמישהו שולח טיל היא מפוצצת בעזה בלי סוף".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד