בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שני צווים מנהלים הוצאו לפעילים ביו"ש

הרחקה מנהלית מיו"ש, ירושלים, צפת ויד בנימין, יחד עם מעצר בית לילי ואיסור יצירת קשר עם מספר חברים. שני צווים מנהליים הוצאו לפעילים ששוחררו לאחרונה מחקירות שב"כ

  • י"ז אב תשע"ה - 21:02 02/08/2015
גודל: א א א
מעצר. ארכיון (יהודה פרל)
מעצר. ארכיון (יהודה פרל)

אלופי פיקוד בצה"ל, רוני נומה אלוף פיקוד המרכז ויואל סטריק אלוף פיקוד העורף, חתמו אמש על שני צווי הגבלה וצמצום מנהליים, בהמלצת השב"כ, כנגד שני נערים יהודים שנעצרו לאחרונה בחשד להצתת כנסיית הלחם והדגים באזור טבריה.

צווי הצמצום מורים לשניים שלא לשהות בתחומי יהודה ושומרון, צפת, ירושלים והישוב יד בנימין. כמו כן, נאסר על השניים ליצור קשר עם עשרה מחבריהם וכן נאסר עליהם לצאת מפתח ביתם משעה לאחר שקיעת החמה ועד נץ החמה.

קודם לכן היום (ראשון) אישר הקבינט המדיני בטחוני צעדים למערכת הבטחון להפעיל צעדים חריגים כנגד פעילים שונים. בין היתר, שימוש במעצרים מנהליים. כמו כן, הוחלט על הקמת צוות שיורכב משרים, שיתווה דרך כיצד לפעול כנגד פעילים אלו.

עו"ד זמר מארגון חוננו מסר, כי "רק עתה קבלנו לידינו את הצווים, המהווים פגיעה קשה ובלתי מידתית בחירותו ובחופש תנועתו של קטין הנעדר עבר פלילי. מדובר בצעד בלתי מידתי ובשימוש באמצעי לא דמוקרטי שהשימוש בו אמור להיעשות במקרים חריגים שבחריגים, אם בכלל".

"התחושה היא שאירועי הימים האחרונים גרמו להסטריה רבתי בקרב מקבלי ההחלטות אשר מתוך רצון לספק את רצון ההמון ולהראות כי עושים משהו, לא משנה מה, אינם מהססים להנמיך עוד ועוד את הרף תוך פגיעה קשה בזכויות אדם. בכוונתנו להלחם בכל האמצעים העומדים לרשותנו כנגד צוים אלו".

מארגון חוננו נמסר בתגובה: "המדובר בקטין שנחקר חקירות קשות בשב"כ, אך בית המשפט קבע כי לא הוצגו ראיות בנוגע למעורבותו באירוע המיוחס לו ועל כן שוחרר ממעצר. הוצאת צו מנהלי כה חריג ודראקוני בידי השב"כ היא צעד פופוליסטי המבטא עקיפה של בתי המשפט וגורם להתייתרות בתי המשפט במדינת ישראל".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד