בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שנתיים וחצי מאסר לפעילי 'תג מחיר'

בית המשפט המחוזי בלוד אישר היום (א') את עסקת הטיעון בין פעילי תג מחיר לתביעה לפיה ישולמו פיצויים למתלונן הערבי והשניים יאסרו למשך 30 חודשים

  • כ"ט כסלו תשע"ה - 15:40 21/12/2014
גודל: א א א

בית המשפט המחוזי בלוד אישר היום (ראשון) את עסקת הטיעון שהוסדרה בין פרקליטות המדינה לבין עורכי דינם של יהודה לנדסברג ויהודה סביר שהורשעו בהצתת כלי רכב של ערבים בכפר פרעתה בשומרון לפני כשנה.

על פי עסקת הטיעון שהוסכמה בין הצדדים ואושרה היום בבית המשפט, השניים ירצו 30 חודשי מאסר בפועל ועוד 12 חודשי מאסר על תנאי במידה ויעברו בשלוש השנים הקרובות עבירות בהן הורשעו. כמו כן, נגזר על השניים לפצות את המתלונן, הערבי שהחזיק בבעלות על כלי הרכב שהוצתו, בסך 15,000 ש"ח.

הרכב שהוצת בכפר פרעתא לפני שנה

לאחר חקירות קשות במרתפי השב"כ, הודו שניים מהחשודים במיוחס להם ובית המשפט כאמור, הרשיע אותם בעבירות של הצתה בצוותא חדא, השחתת פני מקרקעין וקשירת קשר לפשע מתוך מניע של גזענות.

על רקע הטרור הערבי שצבר תאוצה באותה העת, ולאחר רצח הקדושים עדן אטיאס הי"ד בעפולה, תומר חזן הי"ד בבית אמין (קלקיליה), החייל גבריאל קובי הי"ד בחברון ושריה (יאיא) עופר הי"ד בברוש שבבקעה, הוצתו כלי רכב של ערבים בכפר פרעתא שבשומרון וציור מגן דוד רוסס על קיר סמוך. כחודשיים לאחר מכן, נעצרו לחקירת שירותי הביטחון הכללי, יהודה לנדסברג, יהודה סביר ובנימין ריכטר.

הכרעת הדין בעניינו של ריכטר, שלכל אורך החקירות הכחיש את המיוחס לו ושמר על זכות השתיקה, צפויה להינתן בהמשך השבוע.

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד