בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תורמים כליה - רק ליהודים

עמותת 'מתנת חיים' מאפשרת לתורמים להתנות את תרומת הכליה

  • כ"ט אדר תשע"ז - 19:41 27/03/2017
גודל: א א א

במשרד הבריאות מנוהלת רשימה מסודרת בהם מופיעים חולים המבקשים לקבל תרומת כליה. לרשימה נכנסים רק חולים שעוברים טיפולי דיאליזה מצבם הרפואי מדרדר, והיא כוללת את כל החולים הפונים בבקשה לקבלת כליה, ללא אף הבדל בין חולה לחולה.

לעומת זאת, בעמותת 'מתנת חיים' שבראשותה עומד הרב ישיעיהו הבר, אשר דרכה כבר ניצלו חולים רבים, מנהלים רשימה נפרדת. כך פורסם בחדשות ערוץ 2. ברשימה, נכנסים חולים שונים, ביניהם גם חולים שאינם במצב קשה ואינם עוברים טיפולי דיאליזה. דבר נוסף, שעורר את חמתו של "בכיר במשרד הבריאות" שהתראיין באילום שם לערוץ 2, העמותה מאפשרת לתורמים להתנות את תרומת הכליה בכך שהיא תגיע לחולה יהודי בלבד, ולא לחולה ערבי.

על פי הנתונים של משרד הבריאות, יותר ממחצית מהתורמים האלטרואיסטים דרך עמותת מתנת לחיים, מתנים את תרומתם בכך שהכליה תינתן רק לחולה יהודי.

"העמותה פועלת מזה כעשור והצילה עד היום למעלה מ-400 חולי כליות", אמרו בעמותה בתגובה לפרסום נגדם. "לאורך כל שנות קיומה, פעלה העמותה מול כל שכבות האוכלוסייה ללא הבדל דת, גזע, מין או מקום מגורים וכך תמשיך. מתנת חיים פועלת בשיתוף פעולה למופת עם משרד הבריאות. העמותה מבהירה באופן פומבי, כולל לתורמים עצמם, כי היא מתחייבת להמשיך בפעולתה למען כל הנזקקים לה ללא הבדל או אפליה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד