בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הגשרים העדינים"

אטינגר ברשומה חדשה: אז מה עושים מול מתקפה תקשורתית כזאת?

  • מאיר אטינגר
  • י"ט אב תשע"ה - 14:44 04/08/2015
גודל: א א א
מאיר אטינגר
מאיר אטינגר
הרשם לעדכונים מהבלוג שלי

האם מוטי יוגב שרף את הבית בדומא?

בשבוע האחרון נחשפנו בתקשורת למתקפת טרור על היהדות ועל ערכי היהדות מצד כל נציגי מדינת ישראל לכל גווניה, כאשר הם מתכסים באיצטלת הנאבקים באלימות או ברצח.

מה הם רוצים באמת אפשר היה למצוא בהתבטאויות של אלו שלא הצליחו להסתיר את כוונותיהם האמיתיות כדוגמת יאיר לפיד. ראוי לצטט את ההודעה שלו מכיוון שהיא מכוננת בבהירותה ומסייעת בהבנה על מה הסערה ועל מה נזעקו "אבירי הצדק והשוויון". וכך אמר יאיר לפיד:

"אנחנו במלחמה. הדוקר במצעד הגאווה בירושלים, המחבלים ששרפו תינוק בכפר דומא - הם האויב, אלו ששרפו את כנסיית הלחם והדגים ליד הכנרת – הם האויב, מי שזורק אבנים על כוחות הביטחון – הוא האויב, כי אבנים הורגות. אנשי ארגון להב"ה – הם סייענים, שמסייעים לאויב בזמן מלחמה. מי שמאיים לדרוס את בית המשפט העליון עם D9 – מסייע לאויב בזמן מלחמה".

מה הקשר בין מוטי יוגב לשרפת הבית בדומא? מה הקשר בין ארגון להב"ה שמוחה על התבוללות להצתת כנסיה? התשובה היא פשוטה, כולם (מלבד הרבנים ומנהיגי המתנחלים שנופלים בדרך כלל במלכודות שמציבה התקשורת) מבינים שהזעם והעליהום התקשורתי, אינו בגין חמלה על חפים מפשע או התנגדות לאלימות.

מלחמת תרבות

יאיר לפיד בסך הכל מדבר בשם כולם, הוא יודע להסביר לנו טוב שהמתקפה בתקשורת היא לא על שרפת בית, או על 'חפים מפשע', היא לא על אלימות או על רצח, היא בכלל לא קשורה לשאלה כיצד נלחמים באויב או על "גבולות החוק". המלחמה היא נטו מלחמה על התרבות, לא בטרור עסקינן, אלא במלחמת תרבות.

כיצד אנחנו יודעים שלא רצח וחיי אדם הוא שמעניין את כל אותם המזדעקים בתקשורת? ההוכחה הפשוטה היא הזילות של אותם אנשים ממש בחיי אדם של יהודים, השתיקה וההכלה של מעשי רצח של יהודים, הוראות הפתיחה באש המקלות כנגד זורקי בקבוקי תבערה והעידוד והתמיכה הגלויה והסמויה של התקשורת והשמאל בטרור הערבי.

אם כן, על מה יצאה המתקפה בתקשורת? – את ההגדרה המדויקת נתן ה'נשיא' רובי ריבלין – "לצערי הרב, עד עתה נראה שטיפלנו בתופעת הטרור היהודי ברפיון. אולי לא הפנמנו שמולנו ניצבת קבוצה אידיאולוגית, נחושה ומסוכנת שהציבה לה למטרה להרוס את הגשרים העדינים אותם אנו בונים בעמל רב. אני מאמין שככל שנבין שמולנו ניצבת סכנה מהותית למדינת ישראל נהיה נחושים יותר לעמוד מולה ולעקר אותה מהשורש".

מהם אותם גשרים עדינים שבונים בעמל רב? את הכוונה אפשר למצוא בשלל התבטאויותיו של ריבלין בשנה האחרונה, ריבלין עמל לסלף ולרוקן מתוכן את המושג 'יהדות'. אליבא דשיטתו (ושיטת עוד רבים אחרים), מדינה יהודית יכולה להיות מדינה דו לאומית ויהודית כאחד, הזהות הלאומית של עם ישראל לא קשורה לייחודיות שלו מול אומות העולם ובטח לא לקיום מצוות, כל אחד צריך לכבד את השקפתו של האחר, גם אם היא סותרת את אמונתו.

רובי ריבלין עמל לטשטש את הסתירה בין מדינה יהודית לבין מה שצמד המילים האלו אומרים בפועל, הוא מנסה לנכס את המורשת היהודית לתרבות הרקובה של מדינת ישראל, ועל כל הגשרים האלו שבין יהדות לדמוקרטיה, על כל הגשרים הדמיוניים והשקריים האלו הוא שומר מכל משמר.

השב"כ לא גוף ביטחוני!

השב"כ כבר שנים מטפטף בתקשורת שכריתת עצים או פעולות מחאה עממיות של יהודים, בעקבות אינתיפאדה של ממש שאותה השב"כ משתיק - הם טרור.

כאשר השב"כ משנן באוזנינו יום יום "טרור יהודי, טרור יהודי, טרור יהודי" ובאותה שעה הוא עמל להשתיק ו'להכיל' זריקות בקבוקי תבערה יום יומיים של הערבים או זריקות אבנים, כאשר השב"כ הופך לטרור את המחאה העממית של נוער שלא מסוגל לשתוק מול ההפקרות הביטחונית, בכך הוא מצמיח עליית מדרגה של יהודים שיודעים שידיו של הגוף האמון על ביטחונם כביכול מלאות בדם הנרצחים האחרונים ובמקום לשמור על ביטחונם הוא מגויס למטרות פוליטיות.

זהו אותו שב"כ שמתעקש לקרוא לטרור הערבי – מחאה עממית, לקרוא לזריקת בקבוקי תבערה מחאה עממית, זה אותו השב"כ שמקל כל כך בחיי היהודים, מאפשר לפתוח מחסומים ולהעלים עין מטרור ערבי, וכל זה למה? הכל בשביל לשמור על "קדושת הגשרים העדינים".

ידי ראש השב"כ שלקח בזמנו (בעסקת שליט) אחריות אישית על הירצחם של מלאכי רוזנפלד, דני גונן ושאר היהודים שנרצחו על ידי מחסלים ששוחררו בעסקת שליט. הם לא ידיים של דאגה לביטחון היהודים, אלא של ארגון שמטרתו היחידה היא לעצב את דעת הקהל תחת החיסיון של האלמוניות ולשם כך להפוך מחאה עממית לטרור וטרור למחאה עממית. לשם כך אפשר לצייר ציורים מבדחים של התארגנויות מחתרתיות, הכל לשם המטרה היחידה – לשמור על זהותה של מדינת ישראל כמדינה מתבוללת.

אז מה עושים מול מתקפה תקשורתית כזאת? פשוט לא צריך להיבהל - אל מול הגשרים העדינים הקריעים והשבריריים של התרבות המשתוויינת עלינו להציב את עבותות האהבה שמקשרות אותנו אל השם יתברך ואל מורשתנו היהודית.

להם יש גשרים עדינים, גשרים של שקר. ולשקר כידוע, אין רגליים, לכן הם לחוצים ומפוחדים אבל אנחנו לא ניבהל מכל הלהג בתקשורת, "אני חומה" - לנו יש חבלים חזקים ואיתנים שנותנים לנו כוח להתייצב מול כל החומות הדמיוניות ומסכי העשן ולהגיד בלי פחד מהי מדינה יהודית באמת.

תגובות (34) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד