בע"ה י"ב אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הפטריארך עבר – קבר רחל נסגר: "חילול ה'"

לרגל יום אידם של הנוצרים, עבר היום הפטריארך הנוצרי סמוך לקבר רחל ובשל כך נסגר המתחם למשך למעלה משעה. "מעשה הזוי ולא נורמאלי"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ב' טבת תשע"ה - 21:00 24/12/2014
גודל: א א א
הפטריארך הנוצרי בדרך למעבר קבר רחל היום
הפטריארך הנוצרי בדרך למעבר קבר רחל היום

כבכל שנה בתאריך לועזי זה, נסגר היום (רביעי) מתחם קבר רחל למשך שעה תמימה ללא אפשרות יציאה וכניסה, זאת מכיוון שהפטריארך הנוצרי עבר סמוך למתחם הקבר.

מתפללים שהיו באותה העת בקבר רחל שבבית לחם, הופתעו כאשר בשעה 12:05 נסגרו שערי המתחם ונאסר על המתפללים לצאת מהמקום וכן נאסר על מתפללים נוספים להיכנס פנימה, וזאת עד לשעה 13:20.

לרגל יום אידם של הנוצרים, הגיע פואד טוואל, הפטריארך הלטיני מהעיר העתיקה, דרך מעבר קבר רחל לכנסייה בבית לחם כשהוא מלווה בכוחות משטרה גדולים ובמשמר כבוד.

משמר הכבוד של הפטריארך הנוצרי היום סמוך לבית לחם

"אני חושב שזה חילול ה' גדול", אמר בשיחה עם הקול היהודי צבי, אחד הלומדים והמתפללים הכבודים בקבר רחל שנכח באותה העת במקום. "מונעים תפילה של יהודים בשביל לעשות כבוד לנוצרי. יש פה גם מימד של פגיעה בכבוד הלאומי, חלק מהרצון שלו להגיע לשם הוא להפגין נוכחות".

"זוהי חוסר פרופורציה", אומר צבי. "מילא נותנים לו לעבור, אבל נועלים מאות יהודים במקום הזה, זה לא הגיוני וממש טירוף". לרגל יומו האחרון של חג החנוכה 'וזאת חנוכה', הגיעו היום מתפללים רבים לקבר רחל ולדבריו של צבי, רובם זעמו על מה שאירע. "כול המתפללים הקבועים כאן חושבים שזה מעשה הזוי ולא נורמאלי. אבל הדבר הזה חוזר על עצמו כל שנה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד