בע"ה ו' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"רוב הערבים בישראל ייקחו חלק בחרם"

כך עולה מסקר של 'מדד השלום' שנערך בשבוע שעבר. רוב הציבור היהודי תומך בהפרדה באוטובוסים בין יהודים לערבים ביו"ש

  • כ"ב סיון תשע"ה - 12:05 09/06/2015
גודל: א א א

71% מהציבור היהודי בישראלי מסכימים כי "מדינות העולם מציגות בפני ישראל דרישות להתנהגות מוסרית שאינן מציגות בפני מדינות אחרות הנמצאות במצב של סכסוך", וכן 69% מהציבור מגדירים את יחסיה של ישראל עם מדינות העולם כלא טובים.

הנתונים עולים מסקר 'מדד השלום' שנערך על ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה בשיתוף אוניברסיטת תל אביב. שם הובאו נתונים גם לגבי החרם על מוצרים מיו"ש ומישראל.

79% מהיהודים שנשאלו בסקר השיבו כי לא יקחו חלק בחרם צרכנים על קניית מוצרים ביו"ש. לעומת זאת 59% מהערבים המחזיקים בתעודות זהות כחולות אמרו, כי ייקחו חלק בחרם כזה.

כמו כן, למעלה ממחצית מהציבור היהודי בישראל (52%) תומכים ביישום ההפרדה באוטובוסים בין נוסעים יהודים לערבים ביו"ש, לעומת 42% שמתנגדים.

על אף הצהרותיו של נתניהו בפגישה עם שרת החוץ של האיחוד האירופאי כי הוא תומך במשא ומתן עם ערבים על גבולות גושי ההתיישבות, ניכר כי 62% מהציבור היהודי מעריך כי נתניהו אינו מוכן באמת לשקול "הסדר מדיני" הכולל ויתור על גושי ההתיישבות.

הסקר נערך על ידי מכון המחקר 'מדגם' בשבוע שעבר בקרב 600 נשאלים, המהווים מדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסייה המבוגרת בישראל.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 5 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד