בע"ה ט' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מאושפזת לרופא: "לא אשן בחדר עם ערבים"

במרכז הרפואי בבני ברק ביקשה מאושפזת יהודיה שלא ללון בחדר עם מאושפזים ערבים. במשמרת היה אז ד"ר בדיר מכפר קאסם שנפגע, שאר אנשי הצוות לא ראו בעיה. "חשבתי שהצוות יטפל בהתנהגות הגזענית, אבל הצוות הרפואי נתן לזה גב"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ח סיון תשע"ה - 11:28 15/06/2015
גודל: א א א

אם ובנה שהגיעו למרכז הרפואי מעייני הישועה בבני ברק הרגישו לא בנוח כאשר בחרו לאשפז אותם בחדר בו מאושפזים מספר ערבים. בשל כך, ביקשה האם מהאחות לחתום על סירוב אשפוז וללון בביתם באותו הלילה.

האחות ניגשה לד"ר מורסי בדיר, ערבי מכפר קאסם וביקשה שיחתום על סירוב אשפוז עבר המשפחה היהודייה. ד"ר בדיר סבר שאינם יכולים לעזוב את בית החולים בשעה מאוחרת בלילה ולכן עליהם להישאר. האם פנתה לאחות ואמרה "אם המצב הוא כך, אז אשן בפרוזדור".

ד"ר בדיר הבחין כי האם ובנה שובצו בחדר אחד עם משפחה ערבייה ופנה אל האם היהודייה ושאל "האם את רוצה לחתום על סירוב אשפוז בגלל שהכנסנו משפחה ערבית לחדר שלך?". האם לא ענתה והלכה הצדיה. לאחר שבירר עם אנשי הצוות, הבין בדיר כי אכן זו הסיבה.

עובדה זו הטרידה את ד"ר בדיר אך כפי הנראה, שאר הרופאים והצוות במרכז הרפואי לא הבחינו בבעיה ואף הבינו ללב האם ובנה. "חשבתי שהצוות יטפל בהתנהגות הגזענית, אבל לצערי כולם נתנו גב והסכימו להעביר את המאושפזת היהודייה בלי האישור שלי", אמר ד"ר בדיר לאתר ynet שפרסם את שאירע.

בדיר התקשר באמצע הלילה למנהל בית החולים וסיפר באוזניו את הסיפור ואף הוסיף כי לא יוכל יותר להמשיך במשמרת בבית החולים, וזה הבטיח לטפל בו למחרת בבוקר. "לא הייתה כאן תשובה מוצדקת ולא טיפלו במקרה הגזעני בצורה ראויה, אלא נתנו גיבוי", אמר. "כתבתי על הנושא בקבוצת פייסבוק שנמצאים בה צוות הרופאים ולצערי לא קיבלתי שום תגובה. ציפיתי ליחס אחר, שיתנו לנו להרגיש שבאמת יש טיפול בגזענות".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד