בע"ה ח' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שומרון: ילדה לא יהודיה במעון?

לאחר שעבר להתגורר בישוב ללא אישור ועדת הקבלה, עורר עמית רובין סערה לאחר שרצה לרשום את בתו, שנולדה מאשה לא יהודיה, למעון בישוב אבני חפץ בשומרון

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ח' אלול תשע"ה - 13:18 23/08/2015
גודל: א א א
אבני חפץ
אבני חפץ

לפני כחמש שנים עבר עמית חי רובין, זמן קצר לאחר שהתגרש מאשתו, להתגורר בישוב אבני חפץ שבשומרון. על פי כללי הישוב, יש לעבור וועדת קבלה, אך זה החליט לקבוע עובדות בשטח בטענה שזו פועלת שלא על פי החוק.

בהמשך, התגורר במקום עמית יחד עם שרה, אינה יהודיה שעלתה לישראל מקניה, ולפני כשנתיים נולדה לשניים בת. גם היא, על פי גדרי ההלכה, אינה נחשבת ליהודיה. לפני כחצי שנה ביקש רובין לרשום את בתו במעון הישוב.

כמצופה, בישוב דרשו ממנו קודם כל לעבור ועדת קבלה בטרם תוכל הילדה להירשם למעון והוסיפו כי היות והילדה אינה יהודיה, יקשה הדבר על רישומה. עוד לפני שניגש לועדת הקבלה, החל רובין לעורר מהומה בישוב כאשר עבר מחבר מזכירות למשנהו בכדי ללחוץ על הרשמתה של בתו למעון. גם רב הישוב הסביר לרובין כי עליו לעבור ועדת קבלה.

לאחר שעורר סערה, שוב פנה להנהלת המעון, שם נאמר לו כי התפוסה במעון מלאה ובמידה וירצה, יוכל לרשום את בתו רק לקראת שנת הלימודים הבאה. לטענתו של רובין, במעון נשארו ארבעה מקומות פנויים, ובשל כך פנה לנציגת משרד הכלכלה במטרה להפעיל לחץ נוסף על המעון. כמו כן, פנה רובין לעו"ד סאני כלב שפנה למשרד הכלכלה תוך קביעה כי מדובר בדבר המנוגד לחוק.

באתר הארץ פרסמו את הידיעה, ושם הובאה תגובת משרד הכלכלה, שציינו כי רובין כלל לא החליט עדיין האם ברצונו לרשום את בתו למעון: "הסכם ההתקשרות של המשרד עם המועצה האזורית מחייב אותה שלא לנקוט אפליה והפרדה מכל סוג, כלפי ילדים במעון ובדרכי קבלתם. משרדנו יערוך בדיקה של ההתנהלות המתוארת בתלונת ההורה. נדגיש, כי בבדיקה ראשונית שערך המשרד, בשיחה עם ההורה, הוא מסר שלא נרשם למעון, וטרם החליט אם ברצונו להירשם".

באבני חפץ הגיבו לכתבה ואמרו, כי "מר רובין ביקש לרשום את הילדה למעון באמצע השנה, אולם המעון היה בתפוסה מלאה. נאמר לו על ידי מנהלת המעון שהילדה יכולה להירשם לשנה הבאה והוא התבקש לרשום אותה עם פתיחת הרישום לשנה הבאה. לעובדות אלו מסכים מר רובין והן מופיעות גם בפנייה של עורך דינו ליישוב. מאז, למרות פניות שנעשו אליו, הוא לא מגיע להירשם ובוחר להטיח האשמות שווא, במקום לדאוג לרישום בתו למעון. המעון באבני חפץ ימשיך להעניק חינוך ובית חם לילדי היישוב ולשרת נאמנה את כל התושבים, ובעיקר את הזוגות הצעירים הרבים".

תגובה דומה התקבלה מהמועצה האזורית שומרון: "המועצה מקפידה על שוויון זכויות וחובות כלפי כלל תושביה. במקרה הנדון לא נמצא מקום לפעוטה בשנת הלימודים הנוכחית, כפי שנאמר להורים. עם זאת ההורים הוזמנו לרשום את הילדה לשנת הלימודים הקרובה למעון ביישוב אבני חפץ. אולם אלו טרם הגיעו לרשום את הפעוטה, אף שמנהלת המעון עצמה פנתה אליהם, לבקש אותם לרשום את הפעוטה בכדי שלא יפסידו את מקומם. לצערנו נראה שבמקרה זה ההורים מעדיפים את תהודת התקשורת על פני רישום בתם למעון".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד