בע"ה ח' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לא מתאים שיהודי יגור עם גויה בישוב"

הסערה באבני חפץ: תושבי הישוב מעוניינים כי המשפחה המתבוללת תעזוב את המקום. "לא באתי לגור כאן כדי שהילדים ילמדו עם גויים, זה כבר היה לי בחו"ל"

  • מערכת הקול-היהודי
  • י' אלול תשע"ה - 21:41 25/08/2015
גודל: א א א
אבני חפץ
אבני חפץ

משרד הכלכלה אמנם חייב בשבוע שעבר את מעון הילדים בישוב אבני חפץ בשומרון, לקבל אליו את הילדה הלא יהודיה המתגוררת במקום, בת לאביה היהודי עמית רובין ולאמה שהיגרה מקניה. בכל זאת, הרוחות סוערות בישוב, ורוב התושבים מעוניינים לשמור על הצביון היהודי.

"לא באתי לגור באבני חפץ כדי לשלוח את הילדים שלי להיות עם גויים, את זה יכולתי לעשות גם בחו"ל", אמר בשיחה עם הקול היהודי תושב הישוב, אריה (שם בדוי). "בעבר שמעתי עליו דברים טובים ויכול להיות שבאופן אישי הוא אדם טוב", אומר אריה על רובין שעורר את הסערה. "אבל בסופו של דבר הישוב אבני חפץ הוקם כישוב קהילתי-תורני. אם אדם בא לגור בישוב כזה, אז יש דברים שאני מצפה ממנו שלא יעשה".

אריה מסביר כי הוא לא מבקש "לבדוק בציציות" של התושבים, אך לדבריו ישנם גדרים עליהם לא ניתן לעבור. "כמו שברור שבישוב דתי לא נוסעים בשבת ואת החינוך צריך להתאים לרוח של הישוב, כך צריך להתחשב גם במקרה הזה. מבחינתי, אדם שגר עם גויה, הוא כמו מחלל שבת בפרהסיה כל הזמן".

"יש באבני חפץ לפחות שני זוגות שאינם שומרים תורה ומצוות אבל הם מכבדים. הם לא נוסעים בישוב בשבת אלא משאירים את הרכב בחוץ ויוצאים אליו ועושים מה שהם רוצים". אריה מציין כי "אני כמובן מתפלל עליהם ועלי שנחזור בתשובה, אבל אני לא אריב איתם. להיפך, כשאני פוגש אותם אני אומר 'שלום' ו'בוקר טוב'. אבל כאן מדובר במשהו אחר, הרבה יותר חמור".

"אם יום אחד הבן שלי ירצה חס וחלילה לגור עם גויה, הוא יבוא אלי בטענה שלא אמרתי כלום לשכן שגר עם גויה, אז מה אני רוצה ממנו? אי אפשר להתעלם מהסיפור הזה". אריה מוסיף, כי "לדעתי, גם בלי להתייחס לנזק שהוא גורם לנו, תושבי הישוב, הוא פוגע קודם כל בעצמו, באישה ובילדה".

לדבריו של אריה, הפתרון הוא לגרום להם לעזוב את הישוב מרצונם. "אני יכול להסביר שהרוח שלו לא מתאימה לישוב, גם אם הוא אדם טוב ונחמד, לישוב שלנו הוא לא מתאים. לדעתי הוא צריך לקום וללכת אין לו מה לחפש בישוב שלנו. בישוב אבני חפץ פועלים לפי החוק, אך אם אדם כזה יישאר בישוב, הציבור לא יאהב את זה ואנשים ימנעו מלהתערבב איתו באירועים חברתיים וכדומה".

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד