בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עמנואל: "אבסורד שיש לנו ערבים בבית"

תושב עמנואל פנה לקול היהודי: "עשרות ערבים נכנסים ליישוב כל יום, אני לא מצליח להבין את זה"

  • אברהם שפירא
  • י"ג חשון תשע"ו - 20:35 26/10/2015
גודל: א א א
אתר בנייה (יהודה פרל)
אתר בנייה (יהודה פרל)

על רקע המצב הביטחוני, נשמעים קולות רבים כנגד העסקת פועלים ערבים בישובים, ובכלל. גם בישוב עמנואל בשומרון מועסקים ערבים למורת רוחם של תושבים רבים.

"בתור תושבי עמנואל אנחנו מאוד מופתעים מהעובדה שנכנסים עשרות ערבים לאתרי בניה בעיר, במיוחד לאור פסיקת הרבנים שלא להעסיק ערבים כי זה פיקוח נפש", אמר גיל לוי אבשלום בשיחה עם הקול היהודי. "יש צוות קבוע של ערבים המועסקים על ידי המועצה בעבודות גינון ותחזוקה והבנתי שזה היישוב היחיד בשומרון שלמרות המצב מעסיק ערבים".

פועל ערבי באתר בנייה (יהודה פרל)

"יש בישוב נשים וילדים שמפחדים לצאת מהבית ולהסתובב ברחבי הישוב. אני לא מצליח להבין את העניין הזה".

| "מפקידים את השמירה בידי גויים"

בנוסף, טוען גיל לוי אבשלום כי גם על חברת האבטחה ביישוב הוא לא סומך. "נכנסתי לאתר הקול היהודי וראיתי שלמעשה, החברה שהייתה מופקדת על השמירה בתחנה המרכזית בבאר שבע היא בדואית. זה הדליק לי נורה אדומה שכאן בעמנואל חברת השמירה היא לא יהודית. היא בבעלות דרוזים ויש גם שומרים דרוזים", אומר לוי אבשלום. "האומץ הזה להפקיד את השמירה שלנו בידי גויים הוא אבסורדי", אמר.

אתר בנייה (יהודה פרל)

"את השומרים גם לא רואים בשטח. הם בעיקר בשער. אני קורא להנהלת היישוב ולכל מי שאחראי על ביטחון היהודים ביישוב להפסיק את הכנסתם ליישוב. מדובר בהרבה פועלים, כלים כבדים, אתרי בניה שלמים בהם בונים ערבים ואני לא מבין את זה. יש תושבים רבים שמרגישים את המתיחות באוויר. פשוט אבסורד שיש לנו ערבים בבית שלנו בתקופה הזאת. אני לא מצליח להבין איך היישוב היחידי שמרשה לעצמו להעסיק ערבים זה עמנואל", הוסיף.

| ראש המועצה: "החוק מגביל"

ראש המועצה המקומית עמנואל, עזרא גרשי, הגיב לטענות ואמר כי "בסופו של דבר יש לנו מסגרות חוק ויש קבלנים שיש להם עבודה לעשות. זה גם יכול להגיע לתביעות משפטיות אם נפסיק להם את העבודה. לכן אנחנו עובדים אך ורק על פי הוראות הצבא ולא על פי תחושות התושבים".

"בשבוע שעבר גם בעמנואל לא עבדו ערבים כי זאת הייתה הוראת הצבא. השבוע יש הוראה להכניס, עושים זאת גם בקדומים וגם בקרני שומרון. הייתי שמח שלא יהיו פועלים ערבים אבל היום אי אפשר לבנות בלי ערבים. הלוואי שהייתי מצליח. אלו ערבים שבאים עם שמירה ואין לנו מה להלין".
 
לגבי הטענה לפיה חברת השמירה היא בבעלות דרוזית אומר גרשי כי "חברת השמירה היא 'צוות 5' ולא רק שבעליה הוא יהודי הוא גם דתי. לא שאם הייתה חברה דרוזית היה לי מה לעשות לפי חוק, אבל במקרה הזה מדובר ביהודים".
 
| בבית שמש שקלו לסלק את הפועלים הערבים
 
נזכיר, כי לאחר הפיגוע בבית שמש בשבוע שעבר, הודיע ראש העיר כי בכוונתו לבחון את הפסקת עבודתם של הפועלים הערבים בעיר. זאת לצד זעם של תושבי שכונת רמת בית שמש ג' כי ברחובות השכונה מסתובבים ערבים שעובדים באתרי הבנייה בשכונה וחלקם אף ישנים באתרי הבנייה.
זירת הפיגוע בבית שמש (איציק קליין)
תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 5 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד