בע"ה י"ב אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השב"כ מאיים על פעילי הר הבית

"ניסיונות המשטרה והשב"כ למנוע את הפעילות היא זו שמחזקת את הפעילים" אמר יושב ראש תנועת חוזרים להר אשר פעיליה אוימו בידי שב"כ

  • יח"צ
  • כ"ג שבט תשע"ו - 20:27 02/02/2016
גודל: א א א
הר הבית (שלמה מור)
הר הבית (שלמה מור)

בשבועות האחרונים הופתעו מספר הורים של פעילי תנועת חוזרים להר לקבל שיחת טלפון מפתיעה מנציג שירות הביטחון הכללי.

בתנועה מספרים כי איש השב"כ דיבר עם ההורים וניסה לגרום להם להשפיע על ילדיהם שיחדלו מהפעילות סביב הר הבית בכלל ובתנועת חוזרים להר בפרט. עוד מוסיפים בתנועה כי איש השב"כ ניסה להפחיד את ההורים בטענה כי הנערים משחקים באש ועוברים על החוק, דבר שימנע מהם בעתיד לעבוד או להתגייס לצבא.

אחד ההורים, אשר עמו ביקש להיפגש נציג השב"כ בטענה כי הוא דואג לבנו, ביטל את הפגישה לאחר התייעצות עם עו"ד איתמר בן גביר שהמליץ להורה שלא להיענות לשיחת ההפחדה.

רפאל מוריס יו"ר תנועת חוזרים להר טוען כי "שיחות הטלפון להורים מעידה על חוסר האונים של השב"כ והמשטרה כנגד הפעילות המבורכת של פעילי התנועה. המשטרה ניסתה פעם אחר פעם למנוע את פעילות התנועה על ידי מעצרים, אך נחלה כישלון פעם אחר פעם בבתי המשפט בניסיונות להרחיק את הפעילים מהר הבית ומהעיר העתיקה, ולאחר הכישלון במניעת הפעילות החוקית והלגיטימית של התנועה פנו במשטרה לדרכים לא לגיטימיות, כמו הרחקות מנהליות מההר וניסיונות הפחדה של הורי הפעילים בשיחות הטלפון המדוברות".

מוריס הוסיף כי "פעילות התנועה הולכת וצוברת תאוצה בתקופה האחרונה, וכי ניסיונות המשטרה והשב"כ למנוע את הפעילות היא זו שמחזקת את הפעילים להמשיך ולפעול במשנה מרץ".

עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה כי "התנהלות השב"כ חוצה כל גבול, אין לשירות הביטחון הכללי כל סמכות להפחיד ולשקר להורים ולטעון בפניהם כי ילדיהם מבצעים פעולות בלתי חוקיות וכל ניסיון למנוע את זכויות הפעילים מהווה רמיסה של כל זכות בסיסית במדינה דמוקרטית".

"השב"כ והמשטרה צריכים להבין כי יש זכויות לא רק לערבים ולשמאלנים וכי על הממשלה להתערב באופן מידי ולמנוע את רמיסת הזכויות של פעילי הר הבית" הוסיף בן גביר.

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד