בע"ה ו' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוב: צה"ל בפעילות התנדבותית למען ילדי המסתננים

עשרות חיילות צעדו לכבוד חג הפורים יחד עם ילדי המסתננים בדרום תל אביב. "לא יעלה על הדעת המצב בו חיילי צה"ל עוסקים בפועל בפעילות שפוגעת במדינה ובאזרחיה"

  • אברהם שפירא
  • ד' אדר ב תשע"ו - 19:50 14/03/2016
גודל: א א א

תושבי דרום תל אביב "זכו" אתמול (ראשון) למחזה מקומם ברחובות שכונתם. עשרות חיילות צה"ל מחיל התותחנים צעדו עם ילדי מסתננים לא חוקיים בשדרות הר ציון בעיר, כשהאחרונים לבושים בתחפושות שנתנו להם ללא תמורה, לרגל חג הפורים הקרב.

בעבר כבר פורסם בקול היהודי על פעילות כזו ומפגשים נוספים בין חיילים למסתננים, אך כנראה שתושבי דרום תל אביב, גם אחרי שנים של סבל, לא מתרגלים.

"אני אומרת בצורה חד משמעית, שאין פעילות נוספת של חיילים לתושבי דרום תל אביב, וגם לא הייתה" אומרת מאי גולן, פעילה בדרום תל אביב בשיחה עם הקול היהודי על המקרה. "חיילי צה"ל בדרום תל אביב זה דבר שרואים רק בהקשר של המסתננים, וזו בושה".

גולן תיעדה אתמול צעידה של עשרות החיילות עם ילדי המסתננים. לדבריה, הילדים האלו הם מנוצלים לטובת קבלת אזרחות למסתננים. "חיילת אחת אמרה לי, 'את לא יודעת איך הוא הסתכל עלי בעיניים', עניתי לה שהיא צריכה להסתכל למציאות בעיניים ולהבין שהילדים האלו הם העוגן של המסתננים לוויזה במדינת ישראל, ורק בשביל זה הם באים לעולם. זה מערכת משומנת של הבאת ילדים לישראל בשביל לאזרח את המסתננים כאן ולהגשים את התכנית ההזויה של המחנה הציוני לעשות איחוד משפחות של המסתננים בארץ".

"אני קוראת לחיילים, להגיע להתנדב עם ילדי שכונת שפירא שלא יוצאים מהבית אחרי שהם מגיעים מהלימודים, לילדי שכונת התקווה שלא מקבלים שום עזרה כשילדי המסתננים מקבלים חוגים, מועדונית ואוכל והכול ללא תשלום, מעיריית תל אביב. יש כאן אפליה ברורה והם באים ותורמים לאפליה הזו וזה פשוט לא נתפס בעיני" מוסיפה גולן.

בעבר הגיבו בצה"ל בתגובות שונות לתופעה. פעם אחת נמסר מדובר צה"ל כי "מדובר ביוזמה נקודתית, המקרה הובא לידיעת המפקדים וטופל אל מול הגורמים הרלוונטים". מאז דיווחנו כאן על עוד שלושה אירועים, ובארגון סטודנטים למען דרום תל אביב אומרים כי ישנם יותר. בפעם שבאה אחריה, כבר לא התנצלו בלשכה והגיבו כי הדבר אושר בידי המפקדים ואינו נוגד את ערכי צה"ל.

"צה"ל צריך להחליט בצורה בלתי מתפשרת שחייליו, שמשרתים את המדינה בשביל להגן עליה, לא יתנדבו אצל מסתננים לא חוקיים", אומרת גולן. "יש כאן פצע כואב ומדמם וזה עוד בעיטה בפצע הזה. תושבי דרום תל אביב התקשרו אלי אתמול כואבים. איזה מסר זה מעביר להם? שחיילות גם כן מפקירות את תושבי השכונות? זה פשוט ביזיון בעיני. זה נורא קל להרגיש הומני ויפה נפש עם ילדים, בא נראה אותן מגיעות להתנדב עם נשים אומללות ונרקומניות בתחנה המרכזית בתל אביב. זה הומניות על חשבון תושבי השכונות. הצביעות כאן חונקת אותנו".

בארגון סטודנטים למען דרום תל אביב שגרו הבוקר מכתב לשר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, שם הזכירו לו פניות קודמות בנושא והבהירו כי "לא יעלה על הדעת המצב בו חיילי צה"ל, אשר אמורים להגן על מדינת ישראל, עוסקים בפועל בפעילות שפוגעת במדינה ובאזרחיה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לכתבה, כי"כחלק מעידוד תרומה לקהילה, התקיימה התנדבות של מספר חיילים במעון ילדים של מבקשי מקלט. מדובר בפעילות התנדבותית אשר לא נשאה גוון פוליטי".

תגובות (7) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד