בע"ה י"ב אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"שינוי המדיניות מחזק את מבנה המשפחה"

הועדה לקידום מעמד האשה דנה השבוע בשינוי מדיניות הסיוע המשפטי ביחס לתיקי משפחה. ב'חותם' בירכו על השינוי שחל לאחרונה: "שינוי מדיניות אשר ראוי שיהווה חלק ממגמה לחיזוק מבנה המשפחה הטבעי-מסורתי"

  • יח"צ
  • כ' אדר ב תשע"ו - 09:33 30/03/2016
גודל: א א א
ארכיון (אתר הכנסת)
ארכיון (אתר הכנסת)

הועדה לקידום מעמד האשה דנה השבוע בשינוי מדיניות הסיוע המשפטי ביחס לתיקי משפחה והענקת הסיוע על פי מבחן ההכנסה של ההורים ולא של הילדים כפי שהיה עד כה, מדיניות שהובילה במשך השנים להענקת סיוע משפטי לנשים בלבד וללא קשר להכנסתן, מתוך הנחה כי הן אלו שיקבלו את המשמורת על הילדים.

בחותם קוראים להותיר על כנה את התקנה החדשה אשר מסדירה את הנושא ללא הבדל בין ההורים, צעד אשר מחזק לדבריהם את מעמד המשפחה המסורתית.

לאחרונה שונה הנוהל בשל עתירה לבג"ץ בה נטען כי המדיניות שבה נהג משרד המשפטים הפלתה את האבות, והעניקה סיוע משפטי חינם גם לאמהות בעלות הכנסה כפית גבוהה.

"אנחנו מברכים על שינוי המדיניות של האגף לסיוע משפטי, אשר ראוי שיהווה חלק משינוי מדיניות כולל, במגמה לחזק את מבנה המשפחה הטבעית-מסורתית", אומר אבנר פורת ממחלקת חקיקה בחותם אשר השתתף בדיון בוועדה.

"הגישה בה נקט האגף לסיוע משפטי לאורך השנים, מלבד העוול המוסרי וחוסר השוויון שטמון בה, אינה עולה בקנה אחד עם דרכה של תורת ישראל, בהיותה ממעיטה את מוטיבציית הנשים לשמר את שלימות ביתן", אומר פורת ומסביר כי נוצר מצב בו כל אשה קיבלה סיוע כספי ללא קשר למצבה הכלכלי וכך יכלה לנהל את המשפט באופן ממושך ועיקש, בידיעה שהצד שכנגד ייאלץ להיענות לכל דרישה, משום שכל דיון והתמשכות ההליך תעלה לאב סכום כסף נוסף בעוד האם נהנית מסיוע של המדינה.

בחותם מדגישים כי על פי היהדות, גירושין הן מוצא אחרון וכי יש לנסות עד כמה שניתן לסייע לזוג להשכין שלום ולשקם את מערכות היחסים. "תורת ישראל רואה במבנה המשפחה הגרעיני של 'אב-אם-ילדים' את יחידת היסוד הבסיסית של האומה ושל האנושות – 'על כן יעזוב איש את אביו ואת אמו ודבק באשתו'. בתלמוד אנו מוצאים הלימה בין בנין הבית הפרטי לבין מצבה של האומה, ומי ששותף בבניית בית נחשב כ'בונה חורבה מחורבות ירושלים'", אומר פורת.

"גם אם לא נשללה אפשרות הגירושין, וניתן להם מקום כאשר נוצרה מציאות שאינה מאפשרת המשך חיים משותפים, אופיינה אפשרות זו כמוצא אחרון לאחר שמוצתה כל דרך אחרת לנסות ולשקם את הבית, כפי שכתוב בגמרא כי 'כל המגרש אשתו הראשונה, אפילו מזבח מוריד עליו דמעות".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד