בע"ה ו' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רוב היהודים- מצווה להרוג מחבל עם סכין

פגיעה בזכויות אדם לצורך מלחמה בטרור? 49% בעד, 46% נגד. בנוסף, רוב היהודים מאמינים כי הקשר היהודי לארץ חזק יותר מהקשר הערבי ~ נתונים מסקר 'מדד השלום'

  • כ"ז אדר ב תשע"ו - 10:58 06/04/2016
גודל: א א א
הרב יצחק יוסף - מצווה להרוג מחבל עם סכין (דוברות הכנסת)
הרב יצחק יוסף - מצווה להרוג מחבל עם סכין (דוברות הכנסת)

רוב היהודים תומכים באמירתו של הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף,"מצווה להרוג מחבל שמגיע עם סכין", כך על פי סקר 'מדד השלום' של אוניברסיטת תל אביב. בשיתוף המכון הישראלי לדמוקרטיה ומרכז גוטמן לחקר דעת קהל ומדיניות.

לעומת 66% שתמכו בדברי הרב הראשי, רק 30% הביעו התנגדות. אמנם התמיכה העיקרית התגלתה בציבור החרדי (94%) והדתי (89%), אולם גם רוב הציבור החילוני תומך באמירה, אם כי לא באופן משמעותי (52%).

בקשר לפחד מהטרור בארץ נרשמו נתונים מפתיעים. בעוד שרק 69% מהיהודים הביעו חשש כי הם או מישהו מהקרובים להם יפגעו, מדד החשש אצל הנסקרים הערבים עומד על 76%.

על השאלה האם לצורך מלחמה יעילה בטרור ניתן לפגוע בזכויות אדם, השיבו 49% מהנשאלים היהודים כי מותר להתעלם מזכויות אלו, לעומת 46% שהתנגדו. בקרב הנשאלים הערבים, 90% טענו כי אסור להתעלם מזכויות אדם לצורך מלחמה בטרור.

לגבי הזיקה היהודית לארץ השיבו כ70% מהנשאלים היהודים, כי "הקשר ההיסטורי, הדתי והתרבותי של היהודים לארץ חזק יותר מאשר הקשר של הערבים". כ-20% השיבו כי הקשר שווה, וקצת יותר מאחוז אחד מהיהודים סבורים כי הקשר של הערבים לארץ חזק יותר משל היהודים.

יצויין כי בעוד ש-52% מהיהודים שענו על הסקר תמכו בפתרון שתי מדינות, הרי שאחוז המאמינים בכך שהפתרון אפשרי בעשר השנים הקרובות, עומד על 11% בלבד. בנוסף, לגבי הקשר בין המדינות במקרה שפתרון כזה אכן יצא אל הפועל, השיבו 67% מהיהודים כי הם מעדיפים שהגבול יהיה סגור לעומת 80% מהערבים שהעדיפו גבול פתוח.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 5 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד