בע"ה י"ב אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נציגת המפד"ל תמכה בתקצוב 'הבית הפתוח'

האם יש קשר בין תמיכתה של חגית משה בהעברת תקציבי ענק לאנשי "הקהילה הגאה" לבין המינוי המפתיע שלה לסגנית ראש העיר?!

  • אורי קירשנבום
  • ג' ניסן תשע"ו - 21:25 11/04/2016
גודל: א א א

חגית משה, נציגת המפד"ל ברשימת 'ירושלים המאוחדת' שהחליפה אך לאחרונה את שמואל שקדי שפרש ממועצת העיר ירושלים, הצביעה בעד העברת מאות אלפי שקלים מתקציב העירייה ל"בית הפתוח" - ארגון הפועל בקרב "הקהילה הגאה" ומעודד יהודים רבים לעבור איסורי תורה חמורים.

חגית משה נכנסה לשמש כחברת מועצת העיר ירושלים לפני עשרה ימים. כניסתה התאפשרה לאחר ששמואל שקדי פרש מחברות במועצת העיר והיא נכנסה למועצה תחתיו. שקדי, נציג המפד"ל, רץ בבחירות המקומיות האחרונות ברשימה משותפת יחד עם אריה קינג תחת רשימה שנקרת 'ירושלים המאוחדת'. לאחר ששקדי פרש התפנה כסאו לגברת משה.

אלא שראש העיר, ניר ברקת, החליט משום מה לקדם את הגברת משה, ועם כניסתה לחברות במועצת העיר למנות אותה לסגנית שלו. ההחלטה של ברקת על קידומה של גברת משה לתפקיד סגן ראש העיר ירושלים נראתה בעיני רבים תמוהה למדי. לא זאת בלבד, אלא שחברהּ לסיעה, אריה קינג, טען אף הוא לתפקיד, שכן ההסכמים עליהם חתם יחד עם אנשי המפד"ל ערב הבחירות מלמדים, לשיטתו, על כך שבאם שקדי יעזוב את תפקידו, יהיה זה הוא, אריה קינג, שיכהן כסגן ראש העיר. אלא שברקת לא השאיר את הויכוח הפנים-סיעתי הזה להכרעה של הצדדים, ומינה את הגברת משה לכהן כסגניתו, זאת לאחר שקיבל על כך אישור מהיועץ המשפטי על כך שאין בכך חריגה מסמכותו על פי החוק.

ביום חמישי כ"א באדר ב', התקיים בין קינג למשה דיון בוררות בהשתתפות שני רבנים שנקבעו מראש במסגרת ההסכמים ב'ירושלים המאוחדת' כבוררים בנוגע לויכוחים הפנימיים של הסיעה: הרב ישראל אריאל והרב איתן אייזמן. ככלל, אפשר לומר שהרב אייזמן נחשב כפטרונה של המפד"ל בירושלים והגברת משה אף מציינת אותו פעמים רבות כרבהּ, בעוד שהרב אריאל נחשב תומך באריה קינג. במהלך הדיון שהתקיים עם הרבנים, העלה הרב אריאל חשד כי המינוי התמוה של חגית משה על ידי ברקת לא נעשה מתום לב של אף אחד מהצדדים וכי ברקת מנסה "לקנות" בכך את הגברת משה. בכל אופן, הדיון הסתיים ללא החלטה ונקבע שיתקיים דיון נוסף בעניין.

כך או כך, שעות ספורות לאחר קיום דיון הבוררות עם הרבנים, התקיימה ישיבת מועצת העיר. הישיבה נפתחה בהצבעה על מינויה של הגברת משה לכהן כסגנית של ראש העיר והיא זכתה לרוב בהצבעה.

ישיבת המועצה המשיכה. לאחר כשעה של דיונים שקטים ועניניים יחסית לאישורים של תקציבים כאלה ואחרים, הגיע תורו של דיון סוער, הלא הוא הדיון על סעיף 2.2 של הוועדה המייעצת לתקצוב. הוועדה החליטה להמליץ למועצת העיר על תקצוב של למעלה מ-400 אלף שקלים ל"בית הפתוח", תחת השם המכובס "תמיכות במרכזיים קהילתיים המספקים שירותים ומייצגים אוכלוסייה בעלת צרכים יחודיים". לקול מחאתם הנמרצת של כלל חברי המועצה החרדים, התקבל רוב המאפשר את העברת התקציב הייחודי לארגון "הבית הפתוח". חגית משה, כאמור, הרימה את ידה יחד עם 13 חברי מועצה נוספים בעד העברת התקציב. נזכיר, שעות ספורות לאחר שהרב ישראל אריאל העלה את החשש כי ברקת "קנה" אותה בנזיד סגנית ראש העיר.

את תגובתה של הגברת משה לא הצלחנו להשיג על אף שפנינו אליה כמה וכמה פעמים בעניין. אם תתקבל תגובה מצידה, הרי שנפרסם אותה בהמשך.

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד