בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ריכוכים ב'חוק ההשעיה'

ועדת החוקה דנה שוב בהצעת החוק שראש הממשלה דחף

  • ו' תמוז תשע"ו - 15:18 12/07/2016
גודל: א א א
(איציק אדרי)
(איציק אדרי)

וועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת התכנסה היום לדיון נוסף ב'חוק ההשעיה' שנועד לאפשר לחברי כנסת לנקוט הליכים נגד חברי המתכחשים לאופיה הדמוקרטי והיהודי של המדינה. בהמשך היום תתקיים הצבעה על הצעת החוק.

בדיון אמר יו"ר הוועדה, חבר הכנסת ניסן סלומיאנסקי שהוא קיבל את ההמלצות להחיל שלוש הגבלות על החוק המוצע: ראשית, החוק ייקרא 'חוק ההדחה' ולא 'חוק ההשעיה'. שנית, לא ייעשה בחוק שימוש בתקופת בחירות. כמו כן, לצורך הדחת חבר כנסת יידרש שגם עשרה חברי כנסת מהאופוזיציה יצביעו בעד הדחתו.

כמו דיונים רבים שהתקיימו בנוגע להצעת החוק הזו, גם בדיון היום הטונים עלו ונשמעו התבטאויות חריפות מצד חברי כנסת שונים. "היועץ המשפטי של הכנסת יחד עם עוד שומרי סף פשטו את הרגל", אמרה חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד) והוסיפה "היועמ"ש היה צריך לעמוד לצד הדמוקרטיה והאופוזיציה ולמנוע ממך להביא את ההצעה להצבעה".

חבר הכנסת הערבי אחמד טיבי אמר לסלומינסקי: "אני חושב שאתה שונא שמאלנים, לא פחות ממה שאתה שונא ערבים. כך פעלו המקארטיסטים. רוה"מ נהיה מקוון הוא נמצא און-ליין ברשת. מפרסם פוסטים בפייסבוק. רוה"מ ירד מהפסים עד כדי כל שאני חושב שמירי רגב טובה יותר מבנימין נתניהו".

חבר הכנסת אלעזר שטרן הביע תמיכה בהצעת החוק ואמר שלדעתו "יש פה ח"כים יהודים וערבים שאין להם מקום בכנסת ישראל".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד