בע"ה ו' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נמשכת ההסתה נגד הרבנים

בנט: "זו לא דרכה של הציונות הדתית". בעיתון 'הארץ' הוצגו הרבנים אריאל, לונשטיין וקרים כמדרבנים את ישי שליסל. השר ארדן התבטא באופן דומה. הרב שמואל אליהו בגלי צה"ל: הטיפול ב'חד מיניים' הוא "להחזיר אותם לבריאות שלהם"

  • אורי קירשנבום
  • י"ב תמוז תשע"ו - 13:16 18/07/2016
גודל: א א א
נפתלי בנט (קובי ריכטר TPS)
נפתלי בנט (קובי ריכטר TPS)

שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, הצטרף למחול הגינויים נגד הרבנים שהתבטאו נגד אנשי "הקהילה הגאה" והעידוד לעבור עבירות. בנט אמר כי זו "לא דרכה של הציונות הדתית". עוד הוסיף בנט כי "ההלכה נועדה לקבוע מה אסור ומה מותר. היא לא נועדה להיות כלי מפלג שמסמן אנשים ומגזרים. אי אפשר לכנות ציבור שלם בכינויי גנאי ולהסתתר מאחורי ההלכה. הדברים שנאמרו אינם מקובלים עליי". בנט נימק את דבריו: "לא את כל מי שעבר על איסור התורה אנחנו מוציאים מחוץ למחנה. האם כל מחלל שבת מות יומת כמו שכתוב בתורה?".

בנט נפגש עם הרב סדן והרב לונשטיין בביקור במוסדות בעלי. ארכיון (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של 'בני דוד')

רבנים המתבטאים נגד הלגטימציה למשפחות "חד מיניות" ממשיכים גם היום לספוג התקפות עזות בתקשורת, מצד עיתונאים, פוליטיקאים ואנשי ציבור.

עיתון 'הארץ' פרסם הבוקר קריקטורה המציגה את הרבנים אריאל, לונשטיין וקרים כמדרבנים את ישי שליסל שרצח במצעד התועבה הקודם שהתקיים בירושלים את שירה בנקי שהשתתפה בו.

הקרקטורה ב'הארץ' (צילום מסך)

נזכיר, שכשתנועת 'אם תרצו' יצאה ב"קמפיין השתולים" היא ספגה ביקורת חסרת תקדים מצד פוליטיקאים ואישי ציבור על כך שהציגה בקמפיין פעילי שמאל קיצוני ככאלה המסייעים לרוצחים ערבים. חברת הכנסת מיכל רוזין (מר"צ) אף פנתה בזמנו ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיבחן דרכים לחסימת הקמפיין ופתיחה בהליכים נגד אנשי 'אם תרצו'.

קמפיין השתולים (צילום מסך)

אלא שנראה שלא מדובר בנחלתו של עיתון השמאל לבדו, שהרי השר לביטחון פנים גלעד ארדן התבטא באופן דומה. בעמוד הפייסבוק שלו פרסם ארדן פוסט לקראת מצעד התועבה שיתקיים בסוף השבוע בירושלים: "כשאני שומע התבטאויות של רבנים, התבטאויות שאין להן מקום ואסור שיישמעו, מעבר לצער שאני חש מעצם הדברים, אני חושב גם על מה שאני למדתי כשהייתי תלמיד בבית המדרש", כתב ארדן, "על פיקוח נפש שדוחה אפילו שמירת שבת. על 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'. כמה מסוכנות הן האמירות הללו. כמה זהירות אנו צריכים, כדי שלא יכנס שום רעיון לראש של איזה מטורף קנאי".

| הרב אליהו: "לא מתכוון להתנצל על מה שכתוב בתורה"

הבוקר התראיין הרב שמואל אליהו בתכניתו של אסף ליברמן בגלי צה"ל. הרב אליהו הביע תמיכה בדבריהם של הרב לונשטיין והרב אריאל, וציטט בהקשר זה את דבריו של סגן הרמטכ"ל, יאיר גולן: "כל אחד צריך לומר את דעתו גם היא נגד הזרם".

"אני חושב שהרב לונשטיין אמר דברים שהם דווקא הליבה של הזרם של הציבור הדתי לאומי", אמר הרב אליהו. "אני הייתי נוכח כשהוא דיבר, אולם מלא, כמה מאות רבנים, כולם חזקו את ידיו והם הליבה של הרבנים בציונות הדתית".

"אני לא יודע אם לומר על בנאדם באופן אישי 'סוטה' אבל בהחלט התורה קוראת לדברים האלה 'תועבה' ואני לא מתכוון להתנצל על מה שכתוב בתורה. אם אלוקים קבע אז כנראה שהוא יודע יותר טוב מהרבה אחרים", אמר הרב אליהו.

הרב שמואל אליהו. ארכיון (אלחנן גרונר, הקול היהודי)

ליברמן אמר לרב אליהו: "כתובים הרבה דברים בתורה שקצת פחות רלוונטים לחברה המודרנית שבה אנו חיים", והרב אליהו דחה את דבריו: "אנחנו חושבים שכל מה שכתוב בתורה הוא רלוונטי".

"אתה יכול לומר על תופעה שהיא לא בריאה. השמנה היא לא דבר טוב, עישון זה לא דבר טוב, בגידה זה לא דבר טוב. אבל אם אדם נפל בזה אתה לא אומר לו 'לך לכל הרוחות'. אתה מחבק אותו, אתה עוזר לו לקום. היסוד של הויכוח פה הוא האם זו באמת נטייה כמו אלה שהזכרתי, כמו זנות וסמים, רעה חולה שצריך לטפל בה, או שזה משהו מולד, גנטי, אנחנו חושבים שזה לא משהו מולד... הדבר הזה הוא נגד הטבע". הרב אליהו הוסיף ואמר שהטיפול באותם אנשים הוא לא "להפוך" אותם למשהו אחר אלא "להחזיר אותם לבריאות שלהם".

תגובות (17) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 5 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד