בע"ה ו' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הופסקה פעילות צה"ל עם ילדי מסתננים

סגן שר הביטחון פעל להפסיק את ההתנדבות של חיילי צה"ל למען מסתננים. "פעילות עם ילדים שהסתננו לארץ אינה פעילות שצה"ל צריך לעודד"

  • ד' אב תשע"ו - 22:19 08/08/2016
גודל: א א א
חיילים וילדי מסתננים (סטודנטים למען דרום תל אביב) (סטודנטים למען דרום תל אביב)
חיילים וילדי מסתננים (סטודנטים למען דרום תל אביב) (סטודנטים למען דרום תל אביב)

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן פנה ללשכת הרמטכ"ל בעניין פעילות התנדבותית של חיילי צה"ל למען ילדי מסתננים בדרישה להפסיק את הפעילות.בקול היהודיפורסמו מספר כתבות על התופעה וכן את תגובות צה"ל בנושא.

מצה"ל נמסר לבן דהן לאחר דרישת הבהרה, כי "צה"ל בימים הקרובים ועד תחילת השבוע, יבחן וירענן את רשימת הארגונים המותרים להתנדבות מתוך כוונה שארגונים ומוסדות פוליטיים או בעלי זיקה פוליטית לא יופיעו ברשימה".

בן דהן הגיב הערב (שני) לדברים ואמר: "אני סבור ככלל, כי הכלל היהודי המפורסם 'עניי עירך קודמים' תקף כאן. על חיילי צה"ל להתנדב עם קשישים, ילדים עם צרכים מיוחדים, ילדים חסרי עורף משפחתי או יסייעו לכל אוכלוסיה בקרב אזרחי ישראל, שבוודאי זקוקה לא פחות לסיועם".

"פעילות עם ילדים שהסתננו לארץ ושוהים בה באופן בלתי חוקי, אינה פעילות שצה"ל צריך לעודד" אמר.

יש לציין, כי בארגון 'סטודנטים למען דרום תל אביב' מתריעים ומוחים כנגד התופעה חודשים רבים. בארגון משתדלים לשגר מכתבים לנוגעים בדבר לאחר כל אירוע שכזה בו חיילים פועלים למען ילדי מסתננים, בין השאר גם לסגן השר בן דהן.

חיילים לאחר הרצאה של מסתנן (פייסבוק)

"בשתי התכתבויות קודמות, חזרנו והתרענו בפניך על העובדה שחיילי צה"ל נפגשים ופועלים במקרים שונים עם ארגונים התומכים במסתננים בדרום תל-אביב", כתבו הסטודנטים לשר הביטחון באחת מהפעמים עם העתק לבן דהן. "בכל המקרים אשר ציינו לא קיבלנו תשובה מספקת ממשרד הביטחון או מצה"ל בנוגע לעניין, ולצערנו התופעה המזיקה הזאת נמשכת ללא מפריע ולאור יום".

"כל פעילות 'חברתית' לכאורה אשר תומכת במסתננים פוגעת למעשה פגיעה חמורה בתושבי דרום תל אביב הישראלים, שהם הנפגעים העיקריים מתופעת ההסתננות הבלתי חוקית ושלל המרעין בישין אשר הביאה עמה. אנו סבורים כי לא יעלה על הדעת המצב בו חיילי צה"ל, אשר אמורים לשרת ולהגן על מדינת ישראל, עוסקים בפועל בפעילות אשר פוגעת במדינה ובאזרחיה".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 5 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד