בע"ה י"ג אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בג"ץ: להרוס בניינים בבית אל בחודש הבא

שופטי בג"ץ דחו את עתירתה של החברה היהודית, מקימת המבנים, ופסקו: על המדינה להרוס עד י"ד באב. "צר לי על הנופך הפוליטי הנכרך בעניין" כתב השופט רובינשטיין על החלטה

  • אברהם שפירא
  • ז' תמוז תשע"ה - 11:55 24/06/2015
גודל: א א א
בית אל (ויקיפדיה) בית אל (ויקיפדיה)
בית אל (ויקיפדיה) בית אל (ויקיפדיה)

בית המשפט העליון קבע בדיון שהתקיים לפני כשבוע וחצי, כי מדינת ישראל מחויבת עד לתאריך י"ד באב השנה, בעוד כחמישה שבועות, להרוס מספר מבנים ביישוב בית אל בבנימין.

מדובר במבנים שנבנו על ידי חברת מ.ד יהונתן בבעלות מאיר דריינוף מבית אל שלטענת ערבים יושבים על "קרקע פרטית" מערבית ליישוב. השטח הופקע בתפיסה צבאית לפני כ-36 שנים לצורך הקמת היישוב בית אל, ובשנים האחרונות עתר ערבי שטוען כי הוא בעליה של הקרקע בסיוע ארגון השמאל הקיצוני 'יש דין' בדרישה להרס המבנים ול"חזרתו" לקרקע.

בג"ץ דן בעתירה של החברה היהודית שבקשה לדחות את מועד ההרס שקבע בג"ץ בעבר בכדי לבחון אפשרות של אישור המבנים באמצעות הליך תכנוני שכבר החל. שופטי בג"ץ אליקים רובינשטיין, אסתר חיות ונשיאת בית המשפט מרים נאורהכריעו שאל למדינה לחכות עד לביצוע ההליך התכנוני אלא להרוס באופן מיידי עד למועד י"ד באב כאמור.

"אשר על כן, העתירה נדחית. בנסיבות העניין, ולפנים משורת הדין, אנו מאריכים את המועד לפינוי עד ליום 30.7.2015 (י"ד באב התשע"ה)" כתבו השופטים.

"בסופו של יום, הבונה בקרקע פרטית" כתב השופט רובינשטיין, "בונה על סיכונו ונוטל את הסיכון, דבר שאפשר למנעו מראש וצר מאוד על כך – צר על ההתדיינות, צר על הנופך הפוליטי הנכרך לעניין בנסיבות שאנו חיים בהן, וצר על תוצאה שיכלה להימנע וחוששני כי אין הימנה מנוס," הוא ניסה להצטדק.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד