בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צו הריסה לשמורת עוז וגאון

בוגי יעלון הורה להוציא צו הריסה לשמורת עוז גאון לזכר שלושת הנערים נפתלי, גל-עד ואיל הי"ד, שנרצחו בשנה שעברה

  • טוביה אריאל
  • י"ז אלול תשע"ה - 13:20 01/09/2015
גודל: א א א
צילם מסך מיוטיוב
צילם מסך מיוטיוב

שר הביטחון בוגי יעלון הורה על החרבת שמורת 'עוז וגאון' שבגוש עציון.השמורה הוקמה לפני כשנה לזכר הנערים גלעד שעאר, נפתלי פרנקל, ואיל יפרח הי"ד, תלמידי ישיבת מקור חיים שנחטפו ונרצחו בצומת הגוש.

חבר הכנסת דודי אמסלם מהליכוד כתב בדף הפייסבוק שלו: "היום נמסר לי מראש מועצת בגוש עציון, כי משרד הביטחון הורה למועצה לפנות את המקום על כל תכולתו ופעילותו בטענה ש'הפעילות הענפה במקום מייצרת למעשה ניסיון להתבססות של מאחז חדש בשם עוז וגאון".

עוד כתב אמסלם, כי הוא אינו מצליח להבין איך החלטה כזאת יוצאת מהליכוד. "הכשירו כאן שמורה שהיתה אזור השלכת פסולת של בית פג'אר, עם השחתה מאסיבית של כריתת עצים בהיקף רחב לאורך שנים", מספר אמסלם. "רק הטיפול והנוכחות היהודית במקום, הפכו את המקום לפנינת חמד שוקקת חיים", הוא אומר.

נדיה מטר, פעילת "נשים בירוק" שפעלה רבות להקמת המקום, אמרה לקול היהודי כי, "פעילי השמורהעובדים ביחד עם המועצה, כדי שמה שהופץ בתקשורת לא יהיה.אני בטוחה שלא יקרה שום דבר" אומרת מטר.

דובר מועצת גוש עציון יהודה שפירא, אמר לקול היהודי, כי "צוי הריסהניתנים לכל מבנה חדש שמוקם באופן בלתי חוקי באופן אוטומטי, כרגע אנחנו עומדים במשא ומתן מול שר הביטחון בנוגע לבקשה שהוגשה להרוס את המקום, ואנחנו מאמינים ומקווים שנצליח למנוע את הריסת השמורה".

"מדובר בשמורת טבע עוד מתקופת הבריטים שבמהלך השנים הושחתה על ידי ערבים", מספר שפירא."הערבים לכלכו וטינפו את השטח, והשחיתו את היער, אך לאחר הרצח של שלושת הנערים, ביוזמה של הנוער בשיתוף המועצה, המקום שוקם וטופל,ומתקיימת בו פעילות שוטפת של אירועים, סדנאות שיעורים וכו'.בשנה האחרונה עברו במקום כעשרים אלף איש", אומר שפירא.

לדבריו, האנשים שגרים בשמורה נמצאים שם כדי לשמור על המקום, "כדי שהשמורה לא תחזור אחורה ותוכל להתפתח, יש שתי משפחות שנמצאות במקום עשרים וארבע שעות, כדי לשמור על המקום מפני ערבים. ביהודה ושומרון מקום שאין בו מישהו קבוע לא נשמר, ולכן המועצה דואגת שיהיו שם משפחות באופן קבוע. אנחנו מאד מעריכים את השמירה של צה"ל, אבל מקום שאין בו נוכחות קבועה של אנשים לא יכול להישמר", חותםשפירא.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד