בע"ה י"ב אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סמוטריץ' חושף את נתוני הבנייה הערבית

בדברים שנשא במליאת הכנסת פרט סמוטריץ' את היקפי הבנייה הבלתי חוקית הערבית, בפרט ביישוב ערערה ממנו יצא המחבל לביצוע הפיגוע בתל אביב

  • כ"ה טבת תשע"ו - 17:50 06/01/2016
גודל: א א א
חבר הכנסת סמוטריץ (איתן פולד)
חבר הכנסת סמוטריץ (איתן פולד)

הפיגוע שביצע נשאד מלחם, ערבי מואדי ערה, ביום שישי האחרון בתל אביב, העלה לסדר היום את נושא הפשיעה הערבית.

רבים עסקו בנושא וקשרו באופן כזה או אחר בין התופעה והעדר האכיפה המספקת כלפיה לבין הפיגועים שיוצאים מקרב ערבים בעלי תעודות זהות ישראליות. אפילו ראש הממשלה שנשא דברים בזירת הפיגוע במוצאי שבת דיבר על תופעת הפשיעה הערבית והבטיח להגביר את האכיפה באזורים הערבים.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, דיבר במליאת הכנסת על תופעת הבנייה הבלתי חוקית בקרב הערבים בישראל והתייחס באופן ספציפי ליישוב ערערה, ממנו יצא המחבל האחרון.

"שר הביטחון שלנו לפני קצת יותר משבוע דיבר על זה שכשממצמצים בשאלה של שלטון החוק, דרך בנייה בלתי חוקית ודיבורים נגדי (שר הביטחון. א.ק.), אז צעירים בני תשחורת שאצלם הדברים הם שחור ולבן מבינים שאולי זה בסדר לזרוק אבנים על שוטרים ולנקב צמיגי משטרה", ציטט סמוטריץ' מדבריו של השר יעלון שהופנו כלפי ציבור המתיישבים וכמה מחברי הכנסת בימין.

"ביישוב ערערעה שבצפון מתוך 4368 מבנים שקיימים - 942 מתוכם הם בלתי חוקיים, 25%", אמר סמוטריץ'.

סמוטריץ' דחה את הטענות על כך שאין תכניות בינוי עבור הערבים, וטען שבערערה עצמה קיימת תוכנית המאפשרת הקמה מיידית של כ-10,000 יחידות דיור.

עוד הוסיף סמוטריץ' ואמר כי הפעילות להריסת בנייה בלתי חוקית של ערבים היא כמעט אפסית, ההריסה האחרונה של מבנה בלתי חוקי ערבי באזור הצפון התבצעה לפני כמה שנים.

"אני כבר לא צריך לדבר על הנגב: 50,000 מבנים בלתי חוקיים, 3,000 בכל שנה, על פי נתוני משרד הפנים", אמר סמוטריץ'.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד