בע"ה ז' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"בטלו את גזירות האפליה בהר"

לקראת חג הפסח, עו"ד ויסולי פנה לשר ארדן בדרישה לבטל את אפליית היהודים בהר הבית. לדבריו, עיקר האפליה נעשית כלפי יהודים בעלי חזות דתית

  • ג' ניסן תשע"ו - 12:26 11/04/2016
גודל: א א א
הרב צפניה דרורי עם קבוצת יהודים בהר הבית
הרב צפניה דרורי עם קבוצת יהודים בהר הבית

עו"ד אביעד ויסולי פנה במכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן בדרישה לבטל את מה שהוא מכנה "הגזירות המפלות לרעה את היהודים" בכל הנוגע לעלייה להר הבית, זאת לקראת חג הפסח הממשמש ובא, בו צפויים לפקוד המוני יהודים את ההר. הפנייה של עו"ד ויסולי נעשתה בשם "המטה המשותף לתנועות הר הבית והמקדש".

במכתב, אליו כותבו גם מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, מפקד מחוז ירושלים של המשטרה ניצב יורם הלוי ומפקד מרחב דוד נצ"מ דורון תורג'מן, מפרט עו"ד ויסולי כמה וכמה הוראות שמבוצעות על ידי המשטרה כנגד עולים יהודים להר, כשלטענתו, עולים בעלי חזות דתית חשופים לפגיעה כפולה ומכופלת בזכויותיהם.

בין היתר, מציין עו"ד ויסולי, כי בניגוד לערבים, העלייה ליהודים מותרת בצורה מצומצמת בקבוצות קטנות, כשהמשטרה דואגת שלא תהיינה בשטח ההר יותר מדי קבוצות בכל זמן נתון. עוד הוא מציין את נושא איסור התפילות שנוהגת המשטרה ביחס לעולים יהודים וכן את הפגיעה בפרטיותם של העולים ש"זוכים" למעקב צמוד למדי של שוטרים ואנשי וואקף ערבים על כל תנועה שלהם במהלך השהות בשטח ההר. "המשטרה מגלה בהר הבית פחדנות, תבוסתנות וגזענות כלפי יהודים, ונכנעת לתנועות האסלאם הקיצוני, אשר גוררים אחריהן את הווקף והירדנים. המשטרה מצרה את זכויות היהודים בהר הבית, באורח משפיל, מטריד, גזעני ובלתי חוקי בעליל. בכך נותנת המשטרה רוח גבית לטרור היחידים, ומאבדת את אמון הציבור היהודי בארץ ובעולם, ביכולותיה, ביושרתה או בהגינותה", כותב עו"ד ויסולי.

עו"ד ויסולי פונה אל כלל הגורמים האמורים לפעול לביטולן לאלתר של ההוראות המפלות לרעה את היהודים בהר: "הינכם נדרשים להורות למשטרה לאפשר תפילות יהודים בהר הבית, כפי שהן היו נהוגות עד לפני מספר שנים, תוך שמירת הוראות החוק וקיום פסיקות בג"ץ". באם לא תיענה בקשתו, מתכוון עו"ד ויסולי לפנות לערכאות השונות ולנהל את המאבק למען זכויות היהודים בהר הבית ברמה המשפטית.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 3 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד