בע"ה י"ב אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עשרות רבנים: "פעלו נגד מכשול הגיוס"

עשרות רבנים מהציבור הספרדי-חרדי בכרוז נוקב נגד גיוס בני ישיבות לצה"ל

  • אברהם שפירא
  • ו' טבת תשע"ה - 18:00 28/12/2014
גודל: א א א
מחאת הגיוס (יוסי וייס חדשות 24)
מחאת הגיוס (יוסי וייס חדשות 24)

עשרות רבנים מהציבור הספרדי-חרדי חתמו לאחרונה על מכתב שהוצא כנגד חוק גיוס בני הישיבות לשרות צה"ל. המכתב הופץ בריכוזים החרדיים בארץ בסוף השבוע שעבר. בין הרבנים החתומים: הרב שלום כהן ראש ישיבת פורת יוסף, הרב בעדני והרב יוסף, וכן הרב מאיר מזוז, ראש ישיבת כיסא רחמים. כמו כן חתומים הרב צדקה, ראש ישיבת פורת יוסף ורבנים נוספים במגזר החרדי-ספרדי.

תחת הכותרת "אל אחינו בני עדות המזרח, קריאה נאמנה", נכתב בשם הרבנים "דמוע תדמע עינינו, ובמסתרים תבכה נפשנו, שעה שעולה על זיכרוננו מצב היהדות ועתידה. אשר אחר עמל של שנים ויגיעת דמים ב"ה חזרה עטרה ליושנה, רבבות לומדים ממלאים את הישיבות הקדושות, והמון העם צועדים בדרך התורה לאורם של רבותינו זי"ע בכל ערי ארץ הקודש ובחו"ל, קם דור שלם של בתים המגדלים בניהם ובנותיהם בדרך ישראל סבא".

"בחסדי שמים בזכות מסירותם של אבותינו ורבותינו הופרה עצת הרשעים שמאז קום המדינה ניתקו מצור מחצבתם מאות אלפים ורבבות והעבירום על דתם ועל דעתם", נכתב בכרוז. "עתה נחרדנו עד עומק נפשנו מן התוכניות של השלטון רודפי ושונאי הדת להרוס את עולם התורה ולהחריב את כל עתידנו שאם אין גדיים אין תיישים, וזאת באמצעות מכסות גיוס שנתיות, שאלפי בחורים אברכים ושומרי תורה ינותקו מעץ החיים להוציאם ממחנה התורה והקדושה אל מקום ציה וצלמוות רוחנית וגשמית שאחריתה מי ישורנה".

"חמורה ביותר הסכנה, שחברו יחד לדבר עבירה אנשים ונציגי מפלגות המשתפים פעולה עם האויב, עבור חשבונות שונים, ומשדלים מנהלי מוסדות שימסרו מתוכם תלמידים לצבא למלאות את המכסות שבתמורה יתוגמלו בתקציבים נדיבים. איך מלאם לבם להעז לגזור את הילד החי להכריע בדיני נפשות אשר תלמידים שאינם בולטים בכישרונותיהם, לפסוק אותם למיתה רוחנית במקומות החטאים נח"ל החרדי ומסלולי השח"ר ושירות הלאומי אזרחי, ובכך להביא עליהם כליה ח"ו. מי זה האיש שיכול ליתן יד למסור בחורים לסמכותם של מחללי שבת עוברי עבירות הבזים לתורה וללומדיה, לחצוב בורות נשברים, שמים אין בהם ונחשים ועקרבים יש בהם", נכתב במודעה.

"קוראים אנו לכל בעלי השפעה, פעלו ככל יכולתכם להסיר משכלה זו של הצבא והנח"ל החרדי מקרבנו שמאז הקמתו הוא אבן נגף לבית ישראל, וכבר החריב מאות בתים ואלפי בחורים. חזקו עצמכם יחד בעת כזאת, לא להיגרר אחר משאות שווא ואיומי תקציבים בעבורם למסור לצבא איזה נפש מישראל ח"ו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד