בע"ה ט' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הרשעה: עבד באולם השמחות ותכנן פיגוע

בית המשפט המחוזי בי-ם הרשיע היום שלושה ערבים ממזרח העיר שתכננו לבצע פיגוע ירי המוני באולם השמחות 'נוף ירושלים' בעיר. את המקום בחרו בעקבות מידע שסיפק אחד המחבלים שהועסק קודם לכן במקום

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ט"ו טבת תשע"ה - 12:35 06/01/2015
גודל: א א א
חופה באולם נוף ירושלים
חופה באולם נוף ירושלים

שנה לאחר שהחלו בהכנות לביצוע הפיגוע, בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (שלישי) שלושה ערבים ממזרח ירושלים שתכננו לבצע פיגוע באולם האירועים 'נוף ירושלים' שבשכונת בית וגן בבירה.

על פי כתב האישום, בחודש טבת בשנה שעברה, אנס עויסאת ובאסל עבידאת משכונת ג'בל מוכבר שבבירה, בחרו באולם זה מכיוון שעויסאת הועסק במקום קודם לכן לתקופה קצרה וידע כי בכל אירוע משתתפים בין 800 ל-1,500 מוזמנים.

השניים תכננו לרכוש נשק מסוג תת-מקלע 'מיני עוזי', בכדי שיוכלו להחביאו טוב מצד אחד, ומאידך יוכלו באמצעותו לפגוע במספר רב של יהודים. יחד עם זאת, תכננו השניים להתחפש לחרדים ולבצע פיגוע ירי באולם.

השניים פנו לסוחר נשק ערבי שהציע עבורם שני 'מיני עוזי' תמורת 50,000 שקלים. לאחר שהשניים לא הצליחו להשיג את הסכום המבוקש, חברו לאחמד סרור שהציע ל"תרום" 15,000 ₪ לצורך ביצוע הפיגוע. יחד איתו, הגיעו השניים לאזור האולם ובחנו את הסביבה. בהמשך, הסתכסכו השניים עם סרור והוא פרש.

חודש לאחר מכן, גייסו אליהם את עמרו עבדו ותכנו יחד לבצע את הפיגוע בכדי לגרום למספר רב יותר של נפגעים. לאחר שנעצרו, תכניותיהם בוטלו לבינתיים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד