בע"ה ח' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גליק לבג"ץ: "צרפו אותי כמשיב לעתירה"

ארגון חוננו עתר בשם יהודה גליק בדרישה לצרפו כמשיב לעתירה הנידונה בבג"צ בעניין הריסת בית המחבל שניסה להתנקש בו. גליק סבור, בניגוד לשופטי בג"ץ, כי מעשי המחבל חמורים ביותר, אך יחד עם זאת אין לפגוע ב"בלתי מעורבים"

  • כ"ב טבת תשע"ה - 09:54 13/01/2015
גודל: א א א
בית המחבל בשכונת סילוואן בירושלים
בית המחבל בשכונת סילוואן בירושלים

בימים הקרובים צפויה המדינה להשיב לבג"ץ ולנמק את בקשתה להרוס את בית המחבל שהתנקש ביהודה גליק במרכז בגין בירושלים, וזאת לאחר שלפני כשבועיים הוציא בג"ץ צו על תנאי לבקשת משפחת המחבל והורה שלא לממש את צו ההריסה.

לאור העתירה, פנה היום יהודה גליק באמצעות ארגון חוננו, בבקשה לבית המשפט העליון לצרפו לעתירה כמשיב או כידיד בית המשפט בכדי שיוכל להביע את עמדתו בעניין.

את העתירה הגיש עו"ד חור אוריאל ניזרי מארגון חוננו, אשר נימק אותה בכך שלגליק "עניין ממשי, אישי וישיר בנושא העתירה, והיותו עלול להיפגע באופן אישי מתוצאותיה".

"אי צירופו של המבקש כמשיב לעתירה, ימנע מהמבקש להשמיע את קולו בדבר הפגיעה העלולה להיגרם ללא שמיעת טענותיו של המבקש בעתירה", כתב ניזרי והוסיף כי "אף הפן הציבורי המובהק שיש בצירופו של העותר כמשיב לעתירה, הנוגעת בליבת החיים של החברה בישראל מהווה נימוק נוסף לצירופו של העותר כמשיב לעתירה".

עו"ד ניזרי ציין כי גליק מתכוון לטעון טענות משפטיות שלא הועלו בידי המדינה, והוסיף כי "ישנו מקום לחשש כי אי צירופו של המבקש כידיד בית המשפט לכל הפחות, יוביל לפגיעה בברור הנאות נשוא העתירה".

שופטי בג"ץ נימקו את החלטתם שלא להרוס את בית המחבל, בכך שאין הוכחות למעורבות משפחתו של המחבל בפיגוע וכן מחשש כי הריסת המבנה, הממוקם באזור בנייה צפוף, יפגע בערבים נוספים. כמו כן אמרו השופטים, כי חומרת מעשיו לא גדולה כל כך, שכן גליק נשאר בחיים.

בתגובה להחלטה, אמר גליק בראיון לערוץ 20, כי הוא חולק על הטענה האחרונה בתוקף ועצם העובדה כי כך תכנן המחבל לעשות, מחייבת לדבריו של גליק תגובה חריפה. אך יחד עם זאת, הוסיף גליק ואמר כי הוא מסכים עם שתי הטענות הראשונות. לדבריו, אין לפגוע באוכלוסיה הערבית המתגוררת בסביבות ביתו של המחבל וכן אין לפגוע במשפחתו במידה ולא היו מעורבים בפיגוע.

הכתבה בשיתוף יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד