בע"ה ח' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"שופטי בג"ץ שופכים את דמינו"

בתגובה להחלטת בג"ץ שלא להרוס את בית המחבל שניסה להתנקש ביהודה גליק, אומר עו"ד אגסי "איזו הרתעה בג"ץ משדר כנגד פיגועים?"

  • אברהם שפירא
  • כ"ד טבת תשע"ה - 19:15 15/01/2015
גודל: א א א
בית המחבל בשכונת סילוואן בירושלים
בית המחבל בשכונת סילוואן בירושלים

עו"ד אדריאן אגסי, שופט צבאי בעברו, מגיב להחלטת שופטי בג"ץ לקבל את עתירת משפחתו של הערבי שניסה להתנקש בחייו של יהודה גליק, ותוקף בשיחה עם הקול היהודי את בית המשפט העליון.

"בכלל כל מערכת המשפט בישראל נוהגת בניגוד לדרך התורה. המערכת המשפטי במדינה מבוססת בעיקר על המשפט האנגלי המקובל-"Common law", ולכן ברור שהטיעונים איתם מתרצים בבג"ץ את ביטול הריסת המחבל הם שגיאה", אומר עו"ד אגסי. "אנו מתפללים כל יום 'השיבה שפטינו כראשונה' ומצפים למשיח שיישנה פה גם את מערכת המשפט. אי אפשר לסמוך על הנהגה שגם הנשיא שעבר שלה יושב בכלא על אינוס וגם ראש הממשלה שלה לשעבר הורשע בהפרת אימונים הרי, לרוב העם היום אין אמונה בשלטון הנוכחי", רומז עו"ד אגסי על ענייני השחיתות והשוחד.

עו"ד אדריאן אגסי

ידוע היטב כי מערכת המשפט בכל ממשל הינה "הזרוע הארוכה" של כל המערכת הפוליטית ולכן אין לצפות משופטי בג"ץ לפעול על פי דעת תורה. השופטים דחו בהחלטתם את הריסת בית המחבל והוציאו צו ביניים בעניין אטימת הבית. בין השאר נכתב בפסק דין כי "נוכח הפגיעה הקשה שיש בהריסת בית לאלה היושבים בו, אשר אינם חשודים בדבר, יש לעשות שימוש בסמכות זו במקרים קיצוניים בלבד". בנוסף נכתב "עקרון המידתיות מחייב שימוש בחלופה פוגענית פחות מהריסת הבית".

"הרי בג"ץ בא וטוען בשם המידתיות" מגיב עו"ד אגסי לטענות. "ואיזה מידתיות יש פה, להרוס בית אחד או לאטום חדר אחד על פיגוע? זו אינה מידתיות. הבריטים היו הורסים שכונה שלמה על פי תקנה 119 לתקנות ההגנה. אחד מהטיעונים אומר שבסופו של דבר אין הצדקה להרס הבית מכיוון שיהודה גליק לא נהרג. בעצם בג"ץ בטיעון הזה, שופך את דמינו בכך שהוא מחליט להרוס בתים ולהטיל עונשים רק כשיהודים נרצחים. בנוסף, הרס בתי מחבלים אמור להיות מהלך הרתעתי. ואיזו הרתעה אתה משדר שאתה משדר להם – לא הרסנו כי לא הצלחתם להרוג?".

"על מה יהודה גליק נלחם? הוא בסך הכול רוצה להתפלל בהר הבית ולבקש מא-לוקים לשלוח משיח שיבנה את בית המקדש כדי להציל את העם היהודי ואת העולם כולו מכל הצרות המתרחשות היום".

במשך השיחה, מסביר עו"ד אגסי על כוונתם של שופטי בג"ץ והנהגת המדינה שנובעת מחוסר קשר לתורה ישראל ויראת שמים, מה שמוביל לדבריו, לטשטוש הערכים היהודיים ומוסר המלחמה שקובעת התורה ובכלל זה המלחמה נגד עמלק ומדין.

"מה שקורה היום במדינה, זה מה שחכמינו אמרו במסכת סנהדרין בפרק חלק בגמרא – 'אין בן דוד בא עד שתיהפך מלכות למינות'. בעזרת ה', בקרוב, עוד מעט, יתגלה משיח צדיקנו שיחזיר שופטינו כבראשונה כפי בקשת כל יהודי שמתפלל שלוש פעמים ביום לקדוש ברוך הוא בתפילת העמידה, יהרוס את הבית ההוא ויבנה את הבית האמיתי על הר הבית", מסיים עו"ד אגסי.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד