בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הרתעה? עונש מקל לערבי שניסה לחטוף יהודים

ערבי שניסה בעבר לדקור חייל, הורשע בניסיון חטיפה בגליל וידויי בקבוקי תבערה. על החטיפה הוא ייענש ב-8 שנות מאסר בלבד ועל השלכת בקבוקי התבערה ירצה עוד 4 שנים

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ד' ניסן תשע"ה - 12:52 24/03/2015
גודל: א א א

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר אתמול (שני) 12 שנות מאסר בלבד על מוראד עלי חסן, ערבי כבן 25 מג'נין, שניסה לפני כשנה לחטוף יהודים מביתם וביצע מספר ניסיון להרוג יהודים אחרים בגליל.

על פי כתב האישום בו הודה עלי-חסין, באחת הפעמים הצטייד בסכין שלקח מאתר בנייה, והתכוון להיכנס לביתם של אלה וישראל שי ביישוב אבטליון הסמוך לכרמיאל, וזאת במטרה לחטוף אחד מבני הבית לצורך מיקוח על שחרור מחבלים ערבים הכלואים בישראל. הוא פרץ לבית המשפחה ותקף את ישראל. בין השניים התפתח מאבק, בסיומו הצליח ישראל לקחת את אקדחו האישי ולירות לעבר המחבל שנמלט מהזירה.

כתב האישום בו הורשע, מייחס לו גם מספר אירועים בהם השליך בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב, שנעו על ציר 7955 בין היישוב אבטליון לצומת מסלחית, ולעבר רכב סמוך לקיבוץ אשבל. כמו כן, ניסה עלי-חסין, ללא הצלחה, להצית חורשה סמוכה, אף זאת באמצעות בקבוקי תבערה. יחד עמו נעצרו מספר שב"חים נוספים, העובדים בישובי האזור ואשר על פי החשד ידעו על מעשיו לאחר שניסה לשכנע אותם להצטרף אליו.

השופט רון שפירא קבע כי "העבירות שביצע הנאשם חמורות והיו יכולות להסתיים בתוצאה קטלנית". עם זאת, גזר עליו בית המשפט שמונה שנות מאסר בלבד על ניסיון החטיפה והפגיעה בבני הזוג שי, ועל שאר העבירות בהם הורשע, קבע השופט כי יופעל עליו מאסר על תנאי שהיה תלוי נגדו לאחר שנתפס בדרכו לדקור חייל צה"ל.

עוד קבע השופט כי המחבל יפצה את בני הזוג שי בסכום זעום של 8,000 שקלים ואת שני בעלי הרכבים שנפגעו מידויי בקבוקי התבערה במשג, ב-3,000 שקלים סך הכל.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד