בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עבודות שירות לפעילים שהואשמו ב'פעולת תגמול'

בית המשפט גזר אתמול (ב') שלושה חודשי עבודות שירות על ארבעה נערים מבית אל וערד שהואשמו בהצתת מבנה ערבי בתגובה להצתת מבנה במאחז הסמוך

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ה ניסן תשע"ה - 14:43 14/04/2015
גודל: א א א
מעלה ארבעה ודורא אל קרע אחרי ההצתות
מעלה ארבעה ודורא אל קרע אחרי ההצתות

שמונה חודשים מאז נעצרו ארבעה קטינים מערד ובנימין והואשמו בפעולת תגמול כנגד ערבים בכפר דורא אל-קרע הסמוך לבית אל, נתן אתמול (שני) בית המשפט המחוזי בירושלים גזר דין כנגד הארבעה והטיל עליהם שלושה חודשי עבודות שירות.

בסוף חודש אב בשנה שעברה, שבוע לאחר שערבים הציתו מבנה במאחז מעלה הארבעה שבין בית אל לכפר דורא, הוצת בית קפה ארעי בפאתי הכפר ועל קיר הסמוך לו רוססה הכתובת 'נקמה'. צוות הביטחון של הישוב הבחין באמצעות מצלמות האבטחה של הישוב, בארבעה כשהם שבים מפעולת התגמול בכפר דורא. את הצילומים, בהם נראים הנערים כשהם מורידים את 'רעול הפנים' מראשיהם, העבירו אנשי הביטחון למשטרה, וכך עלתה המשטרה על עקבות המבצעים לכאורה של המעשה.

עוד בנושא:
אישום: הציתו מבנה בכפר כפעולת תגמול
ערבים שרפו מבנה במאחז מעלה הארבעה
כלפי מי מופנית האבטחה סביב הישוב?
הכתובת שרוססה סמוך למבנה שהוצת בכפר דורא

הארבעה נחקרו מספר ימים בידי חוקרי המפלג לפשיעה יהודית בימ"ר ש"י ולכל אורך החקירות הכחישו את המיוחס להם ושמרו על זכות השתיקה. בהסתמך על הצילומים, הגישה פרקליטות המדינה כתב אישום נגד הארבעה, והוא ייחס להם סעיפים של השחתת פני מקרקעין והצתה ממניע גזעני. בנוסף, בית המשפט המחוזי גזר עליהם מעצר עד לתום ההליכים, צעד חריג, בהתחשב בגילם ובהעדר עבר פלילי. כחודש לאחר מכן, שחרר בית המשפט העליון את הארבעה בתנאי מעצר בית מחמירים עם איזוק אלקטורני והפקדה כספית גבוהה.

במסגרת עסקת טיעון בין עורכי דינם של הנאשמים ולפרקליטות המדינה, הוסכם כי יואשמו רק בהצתה, ואילו השחתת פני מקרקעין והמניע הגזעני יוסרו מהאישום. כמו כן, הפרקליטות תבקש עונש של עבודות שירות בלבד. מצדם, הודו הנאשמים בבית המשפט בסעיף ההצתה. עורכי הדין יצחק בם, עדי קידר, נפתלי ורצברגר ואיתמר בן גביר שייצגו את הארבעה, טענו בפני בית המשפט כי "מדובר רק בנערים ששרפו את הזולה שלהם והחליטו לנקום באותה זולה של כפר שממנו חשבו שיצאו המציתים" ומדובר בסכסוך שכנים על רקע פלילי.

בדיון ביקשה הפרקליטות להטיל עליהם שישה חודשי עבודות שירותם, אולם לאור גילם הצעיר והיעדר עבר פלילי, הטילה השופטת שירלי רנר על הנערים שלושה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי למשך שנה וכן פיצוי כספי בסך 500 שקלים למתלוננים הערבים.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד