בע"ה י"ב אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שבועיים אחרי הקבורה: המצבה נותצה

ערבים שוברים ומחללים מצבות בבית העלמין בהר הזיתים על בסיס יומי. "איפה הריבונות שלנו?! המשטרה אמרה שאין הוכחה שערבים עשו זאת"

  • י' אייר תשע"ה - 10:56 29/04/2015
גודל: א א א

בין המצבות הרבות שבידי ערבים בבית העלמין הר הזיתים בירושלים, הייתה לאחרונה גם מצבתו של יצחק גול ז"ל. "דוד יצחק נפטר לפני שלושים יום", סיפרה אתמול (שלישי) שרי קרנידאן, "הוא היה אחיו של סבא שלי ז"ל, יליד אפגניסטן שאהב את הארץ. הוא התגייס לצה"ל ונלחם בגבורה במלחמת ששת הימים. הוא היה הרירי, לא נישא מעולם ועבורנו הוא היה עוד סבא. במשך 89 שנותיו הוא התכחש לכל מה שקשור לחולי וזקנה. לפני מותו ביקש בקשה אחת ויחידה: להיקבר בהר הזיתים".

משפחתו של גול מילאה את בקשתו, אך החששות החלו לבצבץ כבר בהלוויה. "כשהגנו ללויה ראינו בחלקה כ-15 מצבות מנותצות. חששנו", המספר קרנידאן. "לפני שבוע הלכנו לסדר את הקמת המצב לדוד יצחק, והרכב של אבא שלי הותקף בידי חבורת פורעים ערבים שניפצו את חמשת החלונות במוכנית", אומרת קרנידאן ואביה יוחנן גול מוסיף הוסיף לרדיו גלי ישראל "יידעתי את המשטרה. מג"ב הגיעו, רדפו אחריהם ולא נכנסו לכפר הסמוך".

מצבתו של יצחק גול ז"ל בהר הזיתים

רכבו של יוחנן גול בדרך להר הזיתים

לדבריה של קרנידאן, אנשי החברה קדישא המליצו להם למלאות את המצבה בבטון, זאת בכדי למנוע את ניתוץ המצבה. "כן בישראל, בירושלים", היא אומרת בתסכול.

"היום, שלושים יום לפטירתו, הגענו כולנו לכבד את דוד יצחק באמירת קדיש, והנה המצבה פורקה לחלוטין. איפה הריבונות שלנו בירושלים בירתנו? לא מספיק להם לפגוע בחיים הם פוגעים גם במתים?".

| "המשטרה: אין הוכחה שזה ערבים, אולי יהודים עשו זאת"

יוחנן גול תיאר את גילה בדמעות. "אתמול היה השלושים של דוד שלי ז"ל. עלינו לגילוי המצבה אבל הקבר הרוס ואין מצבה ואין שום דבר. המצבה זרוקה לצד הקבר וזיהינו שישנן עוד כמה מצבות ששבורות מסביב שלא היו כשהיינו לפני שבועיים. אנשי הביטחון שהיו איתי זיהו שאלו שבירות חדשות".

לדבריו של גול, כאשר הגיע לתחנת המשטרה בבית שמש, הסמוכה לביתו, בכדי להגיש תלונה, נענה בבוז. "קצין המשטרה שהיה שם אמר לי שמכיוון שאין לי הוכחה שזה ערבים אז אולי יהודים את את זה'. איזו חוצה", הוא מסיים בכאב.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד