בע"ה י"ב אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כתובות בערבית בבית המדרש

חילול הישיבה: בבית המדרש ששימש למעלה משנה כבסיס מג"ב, נתגלו כתבות בערבית. ביום חמישי יערך אירוע חגיגי לכבוד החזרה למבנה

  • י"ג סיון תשע"ה - 21:30 31/05/2015
גודל: א א א
הישיבה ביצהר (הקול היהודי)
הישיבה ביצהר (הקול היהודי)

כוחות משטרה ומג"ב כבר הוחלו בהוצאת הציוד הצבאי, הכולל מיטות וחפצים שונים, ממבנה בית המדרש של ישיבת עוד יוסף חי, וזאת בעקבות החלטתו של שר הבטחון משה (בוגי) יעלון שלא להאריך את צו התפיסה למבנה, המסתיים הלילה.

תלמידים שנכנסו למבנה הישיבה בטרם עזבו הכוחות את המקום גילו כתובות בשפה הערבית שנכתבו ככל הנראה על ידי אחד השוטרים שאינו יהודי.

הכתובות שהתגלו במבנה הישיבה ביצהר

מאז נתפסה הישיבה בידי צה"ל בחודש ניסן בשנה שעברה והפכה לבסיס מג"ב, הועלו שוב ושוב ביקורות על חילול בית המדרש הנעשה בידי הלוחמים ששהו במקום, ביניהם שוטרים ושוטרות, יהודים ושאינם יהודים. על פי הפרסומים, השוטרים ששהו במקום הסתובבו סמוך למבנה בלבוש מינימאלי, גרמו נזק למבנה הישיבה ואף הציבו מכשירי כושר בבית המדרש.

| "הזילות בה נוהגים כוחות צה"ל בבית המדרש מזעזעת"

בעקבות פרסומו של תיעוד וידאו מבית המדרש המחולל, פנה אז עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, המייצג את הישיבה, במכתב דחוף לאלוף הפיקוד דאז ובו דרישה להפסקת חילול הישיבה והוצאת מתקני הכושר מבית המדרש.

"אנו נמצאים בימים אלו בתקופת הימים הנוראים", כתב עו"ד קידר, "בימים כתיקונם בתקופה זו, בית המדרש היה מלא בתלמידים אשר היו עוסקים בלימוד תורה באמירת סליחות ובתפילות החגים, לא יתכן כי כוחות צה"ל השוהים במקום יחללו את בית המדרש ובמקום הקדושה אשר הייתה שוררת במקום יעסקו בפעילות כושר".

מתקני הכושר בבית המדרש (עוד יוסף חי)

"לא זאת בלבד אלא שנודע לנו שבחדר הכושר משתמשות גם החיילות שמוצבות במקום. כיצד יתכן כי קצינים בצה"ל יתנו יד למצב שכזה?? הזילות בה נוהגים כוחות צה"ל בבית המדרש הינה מזעזעת ופוגעת קשות ברגשות העם היהודי", הוסיף עו"ד קידר. "אנו מלאים בושה שכך צה"ל נוהג בבית המדרש, התנהגות זו הינה הוספת חטא על פשע, שכן בתפיסת בית המדרש אין כל צורך ביטחוני ויש כאן התנכלות לעולם התורה".

עו"ד קידר מציין עוד כי השוטרים גרמו למתחם הישיבה נזקים נוספים מלבד שבירת הדלת הנראית בתיעוד, וגרמו נזקים לדלת חדר האוכל, שברו חלון ועוד. העתקים מהמכתב נשלחו לרבנים הראשיים, הרב הצבאי הראשי, שר הבטחון יעלון, שר הדתות נפתלי בנט וסגן השר הרב אלי בן דהן, וח"כים נוספים. ממכתב תשובה ששלח חיים בלומנבלט, ראש מטה שר הביטחון, עולה כי אכן הוצבו מכשירי כושר בבית במדרש, ובעקבות פנייתו של עו"ד קידר, כמו גם פניות של אישי ציבור אליהם פנה ארגון חוננו, הוחלט בצה"ל להוציא את המכשירים ולהעבירם לחדר האוכל שגם עליו השתלטו השוטרים.

ביום חמישי השבוע תערך תהלוכה שמחה לכבוד הכנסת ספרי התורה למבנה ולאחר מכן אירוע חגיגי לקראת שובם של התלמידים לבית מדרש. בסיום האירוע תערך התוועדות עם הרב יצחק גינזבורג, נשיא הישיבה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד