בע"ה ט' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אישום לדרוזים שתקפו אמבולנס צבאי

כתב אישום הוגש היום (ב') לאיש דת דרוזי וחייל משוחרר שתקפו את הרכב הצבאי לפני כשלושה שבועות בחורפיש

  • אברהם שפירא
  • כ"ו תמוז תשע"ה - 17:43 13/07/2015
גודל: א א א
אמבולנס צבאי שהותקף בידי דרוזים במגדל שמס
אמבולנס צבאי שהותקף בידי דרוזים במגדל שמס

כתב אישום הוגש היום (שני) בבית המשפט המחוזי בחיפה לשני הדרוזים שנעצרו בחשד לתקיפת אמבולנס צבאי בחורפיש לפני כשלושה שבועות. הנאשמים הם איש דת דרוזי בשם יוסף שרוף וצעיר בן 22 כמאל עמאר חייל משוחחר מצה"ל.

השניים מוגדרים כמי שהיו הפעילים המרכזיים במתקפה על הרכב הצבאי שהסיע פצועים ערבים מסוריה לעבר בתי החולים.השניים נאשמים, בין היתר, בעבירות של סיכון אדם בנתיב תחבורה, קשירת קשר ויידוי אבנים.

האירוע התרחש בתאריך ה' תמוז.בתוך הכפר חורפיש התנפל המון דרוזי, שכלל עשרות בני אדם, ברובם רעולי פנים, על האמבולנס, חסם את דרכו, יידה לעברו אבנים וניסה לפתוח את הדלתות שלו. נהג האמבולנס ניסה להתקדם לאט בתוך ההמון, וכשעבר אותו פתח במנוסה.

בשלב זה הבחינו הנהג ורופא שהיה עמו בכלי הרכב, כי חלק מהתוקפים ממשיכים לרדוף אחריהם. בין היתר השתתפה במרדף מכונית שניסתה לעקוף את האמבולנס ולגרום לו לסטות מהכביש באמצעות נהיגה פראית לצדו.

לבסוף חסמה המכונית את דרכו של האמבולנס ליד צומת צוריאל הסמוך לכפר. הנהג, שעל פי עדותו חש בסכנת חיים, עקף פעם נוספת את התוקפים ופגע בשרוף, אחד הנאשמים שמאושפז עד לרגע זה בבית החולים. בסופו של דבר הצליח כלי הרכב להגיע לתחנת המשטרה במעלות.

באותו יום בשעות הערב אירוע מקרה דומה בכפר מג'דל שמס הסמוך לחרמון.אמבולנס צבאי שהסיע שני פצועים ערבים ממלחמת האזרחים בסוריה, הותקף בידי דרוזים בכפר שרדפו אחריו עד נווה אטי"ב הסמוך. המתפרעים שברו את חלונות, הוציאו את הפצועים והכו אותם באמצעות מקלות ואבנים.

שני הפצועים הסורים פונו למרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, שם נקבע מותו של אחד מהם. נג"ד ורופא צבאי שהיו באמבולנס נפצעו באורח קל ופונו אף הם לקבלת טיפול רפואי.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד