בע"ה ד' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חדש: וידאו סיכום כותרות השבוע

מסכמים שבוע בקול היהודי עם הכותרות שחשובות: מאבק משפחת בר קפרא, המשתיקים מתעוררים, ותקציר סיכום יומן האינתיפאדה

  • אורי קירשנבום ויהודה פרל
  • ח' אב תשע"ה - 10:40 24/07/2015
גודל: א א א

| מאבק משפחת בר קפרא: "הרצח לאומני"

ביום שני הגישה פרקליטות המדינה כתבי אישום נגד שני פועלים ערבים שהודו ברצח החקלאי דוד בר קפרא הי"ד לפני כחודש במושב פדיה שבשפלה. כתבי האישום, שלא מייחסים לרוצחים מניע לאומני, מגוללים את אופן הפעולה של השניים ומהם עולה תמונה קשה – הרוצחים חסמו את פיו של דוד בפיסת בד, שפכו עליו חומר הדברה, החלו להכות אותו במקלות בכל חלקי גופו ולא הפסיקו גם לאחר שדוד התמוטט. לאחר מכן הם כיסו את גופו במזרן וברחו מהמקום כשדוד נותר להתבוסס בדמו.

העדרו של מניע לאומני מכתבי האישום הביא לזעם רב בקרב בני משפחת בר קפרא ובציבור הרחב וביום ראשון הם קיימו הפגנת מחאה מול משרדי ראש הממשלה בירושלים. אליה, בנו של דוד, אמר כי גם אם מדובר בשוד שהסתבך הרי שהממצאים בשטח מצביעים על אכזריות רבה בה פעלו הערבים, דבר המלמד, לטענתו, על היבט לאומני משמעותי במעשה.

"שני רוצחים צעירים המכים אדם מבוגר אחד ולא מצליחים לגנוב ממנו ללא הריגתו, זה היה בסך הכל שוד שהסתבך. שני רוצחים המכורים לשב"כ כפעילי טרור זה היה בסך הכל עוד שוד שהסתבך. שני רוצחים הממשיכים להכות את הגופה גם לאחר אבדן ההכרה, זה היה בסך הכל שוד שהסתבך", אמר אליה בהפגנה שנערכה השבוע בירושלים. "מדובר בפשע שינאה ניתעב ואכזרי שנעשה בזדון ואינו תלוי בהיכרות אישית עם אבינו".

צביקה שחק, חתנו של אבי בן ציון הי"ד שנרצח בחודש כסלו האחרון בכביש אלון באירוע שהוגדר גם הוא על ידי המשטרה כשוד שהסתבך אמר כי קיימת מדיניות כוללת של טיוח. "האמת שזה מתחיל להישמע כמו מדיניות, אני חייב להגיד. לא בהכרח של המשטרה אפילו", אמר שחק לקול היהודי. "אנחנו מנסים להבין למה מטאטים מתחת לשטיח כדי לתת תחושה של בטחון. למה שהמדינה לא תשמור על האזרחים שלה".

בפוסט נרגש שפרסמה ניבה בן ציון, רעייתו של אבי, נכתב בין היתר – "חקלאים ישרי דרך שאפילו את מותם לא טרחה המדינה לכבד... אוי למדינה שכזאת שאינה ראויה לאזרחיה".

| המשתיקים מתעוררים

ערוץ 2 הקדיש סוף סוף זמן לכתבה על טרור האבנים בכבישי יהודה ושומרון. במהדורה המרכזית ביום שלישי שודרה כתבתו של עופר חדד בה הובאו סרטונים ותמונות רבות מהמציאות הבלתי נסבלת בכבישי יהודה והשומרון לצד נתונים על מספר האירועים בחודשים האחרונים. אנחנו כמובן מצטרפים לתמיהה של מגיש המהדורה, דני קושמרו, על העדר הסיקור התקשורתי של האירועים...

| תקציר סיכום יומן האינתיפאדה

ביומן האינתיפאדה המושתקת שבקול היהודי דווחו השבוע למעלה מחמישים אירועי טרור ערבי בהם נפצעו שבעה יהודים. ביום ראשון ביצע תושב השומרון ירי באוויר כאשר ערבים רגמו את רכבו וכלי רכב נוספים בכביש אלון שבבנימין והניס בכך את מיידיי האבנים. בגוש עציון וברהט יידו ערבים ובדואים אבנים לעבר כבאים שהגיעו לכבות שריפה שהציתו המתפרעים במקום ובשכונת ארמון הנציב בירושלים ירו ערבים זיקוקים לעבר צוותי כיבוי שהגיעו למקום.

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד