בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נחשף: ניסו לברוח לישראל ונרצחו

בעקבות מידע שהגיע לאחרונה, אושר כי שלושה יהודים מאיראן שהוגדרו כנעדרים - נרצחו כשעשו את דרכם מאיראן לישראל

  • אברהם שפירא
  • י"א אב תשע"ה - 13:51 27/07/2015
גודל: א א א
שלושת הנעדרים שנקבע כי נרצחו
שלושת הנעדרים שנקבע כי נרצחו

שלושה יהודים נוספים שהוגדרו כנעדרים לאחר שניסו לברוח מאיראן לישראל לפני כ-19 שנים הצטרפו כעת לשמונה נוספים לגביהם קבע המוסד הישראלי כי הם נרצחו בדרך כשניסו להגיע מאיראן לישראל לפני כעשרים ושתיים שנים.

בעקבות המידע, קבע בית הדין הרבני כי יש להתיר את נשותיהם מעגינותן.לאחרונה התבשרו גם משפחותיהם של שלושת הנעדרים כי יש מידע כי השלושה נתפסו במהלך בריחתם ונרצחו.

בעקבות המידע החדש קבע בית הדין הרבני בירושלים בראשותו של הרב הראשי יצחק יוסף שיש להתיר מעגינותן את נשותיהם של הנעדרים וקבע כי הן נשות הרוגי מלכות. בימים אלה המשפחות ממתינות לפסק הדין החתום ועד אז ביקשו שלא להגיב על הבשורה הקשה. המשפחות גם ביקשו להיפגש עם נשיא המדינה ועם ראש הממשלה כדי שימסרו להם באופן רשמי את הבשורה על סגירת המעגל.

האחים סירוס ואברהים קהרמני ונוראללה רביזדה הם השלושה שהיו אמורים להיפגש עם מבריח בגבול פקיסטן, אך לא הגיעו למפגש ומאז נעלמו עקבותיהם. שלוש שנים קודם לכן יצאו שמונה יהודים אחרים מאיראן בשלוש קבוצות וניסו לברוח לישראל ונעדרו במשך שנים ארוכות. בני משפחותיהם, שהגיעו לישראל דרך טורקיה, התלוננו במשך השנים על כך שהמדינה אינה עושה די לאתר את יקיריהם ולסיים את הפרשה הכאובה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד