בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אבן ספיר: "ערבים גונבים מהמושב בצורה כרונית"

תושבי המושב הפסטורלי שבהרי ירושלים סובלים מפריצות וגניבות, ולדבריהם לא מקבלים מענה מהמשטרה. "לא אתפלא עם יתברר שהפריצות על רקע לאומני" • כתבה ראשונה בסדרה

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ג' אלול תשע"ה - 22:31 18/08/2015
גודל: א א א
הפריצה לביתו של שחר דאהן (שחר דאהן)
הפריצה לביתו של שחר דאהן (שחר דאהן)

בין הרי ירושלים, לאחר שעוברים בנסיעה את שכונת עין כרם בעיר ונכנסים לשטח מועצת מטה יהודה, ניתן להבחין בין העצים והיערות היפים, במושב אבן ספיר שהוקם לפני כשישים שנה על ידי עולים מתימן ומכורדיסטן. במושב הכפרי מתגוררות כ-150 משפחות שנהנות מהכפריות ומהנוף.

מעבר להרים, במרחק הקטן מארבעה קילומטרים, שוכן הכפר ביתיר ולידו מספר כפרים ערביים נוספים. משם, כך סוברים רבים מתושבי אבן ספיר, מגיעים פורצים רבים וגנבים שמפרים את השקט ומדירים שינה מעיני חקלאי המושב.

"לפני כחודשיים גנבו לי את הרכב מהמושב, יחד עם מסמכים רבים, מחשב נייד, כלי עבודה ועוד", סיפר שחר דאהן בשיחה עם הקול היהודי. "גם לפני שנה פרצו לי לבית וגנבו ציוד רב. אני לא הראשון, פרצו לבתים של עוד רבים מתושבי המושב".

דאהן, העוסק בנדל"ן ועיצוב פנים, מתגורר שנים רבות במושב. "נתקלתי פה בהמון גניבות, כל פעם ממישהו אחר. זה מושב מועד לגניבות. לא שמעתי על עוד מקום שבו יש כל כך הרבה גניבות", הוסיף דאהן.

עוד בנושא:
השריפה באבן ספיר: האובדן והאמונה • וידאו

ישוב פסטורלי שסובל מפשיעה ערבית. אבן ספיר (יהודה פרל)

כמו רבים אחרים מהמושב, גם דאהן סבור שהגנבים הם השכנים הערבים מהכפרים הסמוכים. "אני מעריך שאלו ערבים שגרים בכפר הקרוב אל חאדר. הוא כפר לא ישראלי שנמצא מעבר להר ואין שום שמירה או פיקוח. ערבים חוגגים במושב בצורה כרונית. משהו לא יאומן", אומר דאהן ומוסיף "לא אתפלא אם יתברר שהפריצות האלו הן על רקע לאומני, בין היתר".

במהלך הראיון מזכיר דאהן את השריפה שפקדה לפני מספר שבועות את היער הסמוך למושב וגרמה לשריפתם של מספר בתים ולולים. אז, כמו בשריפות אחרות שהתרחשו באזור, עלה החשד כי מדובר בשריפה שהוצתה על רקע לאומני. נכון לרגע זה, במשטרה ובשירות הכבאות טרם קבעו האם מדובר בהצתה מכוונת או ברשלנות.

"בעניין הגניבות, פנינו מספר פעמים למשטרה. אני הלכתי פעמיים להגיש תלונה, אבל הם לא עושים שוב דבר וכל האירועים חוזרים על עצמם". דאהן מפנה אותנו לסרט מצלמת אבטחה שתיעדה שישה פורצים שנכנסו לו לחצר הבית וגנבו ציוד רב. "בתיעוד אפשר לראות אותם מסתובבים בחצר שלי עם כלים מסוכנים, לומים וברזלים. בבוקר מצאתי לום אחד בחצר והעברתי למשטרה".

לסיום מוסיף שחר ואומר "אין אכיפה במושב. אם אתה מזמין משטרה, הם מגיעים רק אחרי האירוע וזה כבר לא שווה כלום".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד