בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בסוכות: סיורים ביריחו העתיקה

במהלך חול המועד תתאפשר כניסה של יהודים ליריחו העתיקה. "אנשים לא מודעים לחשיבות של המקומות האלו. מכאן ניתן להבין מה קרה פה בכל התהליך של הכניסה לארץ"

  • טוביה אריאל
  • ג' תשרי תשע"ו - 18:00 16/09/2015
גודל: א א א
פסיפס בבית הכנסת שלום על ישראל ביריחו (תרבות ומורשת יריחו)
פסיפס בבית הכנסת שלום על ישראל ביריחו (תרבות ומורשת יריחו)

במדרשת נביעה נערכים בימים אלו לקראת סיורים שיערכו בחול המועד סוכות ביריחו העתיקה. בסיורים, ייחשפו המטיילים למורשת יריחו, לחשיבותה של ההתיישבות היהודית בעיר בפרט, וכן לחשיבותו של האזור ככלל.

בסיורים יכנסו המטיילים אל תוך יריחו העתיקה ויבקרו בבתי הכנסת 'שלום על ישראל' ו'נערן'. ארנה קובוס שמארגנת את הסיורים סיפרה לקול היהודי כי ישנה יוזמה של אנשי יריחו לשפץ את בית הכנסת שלום על ישראל "אלא שהערבים אמרו שהם יעשו את זה בעצמם וכבר שש שנים שאין שום התקדמות בעניין", אומרת קובוס.

ארנה ממליצה לבא ולהכיר את המקום. "אנשים לא מודעים לחשיבות של המקומות האלו. מהגלגל ניתן לראות את כל אזור מואב וכל אזור הכניסה לארץ ישראל, כשמגיעים לפה ניתן להבין מה קרה פה בכל התהליך של הכניסה לארץ. מדובר באזור בו נכתבו שלושה ספרים, ספר במדבר, ספר דברים, וספר יהושע", אומרת ארנה.

"כל הזמן אנחנו שומעים על האזורים האלו, על הגלגל, ועל הרי מואב, אבל אנשים לא יודעים שאפשר ממש לבא ולבקר במקום, ולראות בעיניים את מה שהם קוראים".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד