בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עונש מקל לערבים שהשליכו מטעני חבלה

שעות של"צ בלבד נגזרו על נערים ערבים שייצרו והשליכו מטענים לעבר כוחות משטרה בצפון

  • כ"ה תשרי תשע"ו - 11:59 08/10/2015
גודל: א א א

שנה לאחר שייצרו והשליכו מטעני ציבור לעבר שוטרים בכביש 4 סמוך לכפר פורדיס בשומרון, החליט שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, כמאל סעב, כי המתפרעים הערבים לא ייאסרו ויוטל עליהם עונש מקל בלבד.

האירוע התרחש בשבוע בו נרשמו למעלה מ-240 אירועי טרור ברחבי הארץ, בהם נרצחו החייל אלמוג שילוני בפיגוע דקירה בתל אביב והנערה דליה למקוס בפיגוע דריסה ודקירה בגוש עציון. באירועים, שהתרחשו מהנגב ועד לצפון, נפצעו 23 יהודים.

על פי כתב האישום שהוגש נגד שבעה נערים ערבים מפורדיס הלומדים בבית הספר אורט בחיפה, הנאשמים ייצרו כ-20 מטעני חבלה והפעילו אותם במספר אירועים שונים, מתוך מניע לאומני. באחד המכירים, השליכו הנערים מטעני צינור לעבר שוטרים, וב"ה לא היו נפגעים באירוע. החקירה הוטלה על שב"כ וימ"ר חוף. מפקד הימ"ר שהתייחס בזמנו לפרשה, אמר כי "מדובר בארועים חמורים שיטופלו במלוא החומרה תוך מיצוי הדין עימם".

מטען צינור שנתפס אצל הנאשמים (דוברות המשטרה)

השופט סעב ציין כי מדובר בעבירות המחייבות ענישה מחמירה, ואשר עבירה מסוג זה עונה המריבי הוא 10 שנות מאסר בפועל. עם זאת, אמר כי הנאשמים "הביעו צער וחרטה על מעשיהם" וציינו כי "לא התכוונו למעשה" והחליט לגזור עליהם שעות שירות לציבור בלבד.

על הנאשם המרכזי, ערבי כבן 16 וחצי, הוטלו 350 שעות שירות למען הציבור ו-18 חודשים של מאסר על תנאי למשך שלוש שנים. על נאשמים נוספים הטיל השופט 200 שעות של"צ ו-10 ו-6 חודשי מאסר על תנאי בהתאמה. השופט אמיר טובי הטיל על נאשמים אחרים בתיק זה עונשים דומים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד