בע"ה ו' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סטודנטים נגד עמותות המסתננים

פנייתם של סטודנטים למען דרום ת"א בטלה מעמד גוף מפעיל בשירות הלאומי לעמותת שמאל המסייעת למסתננים הבלתי חוקיים

  • אברהם שפירא
  • י"ב חשון תשע"ו - 16:42 25/10/2015
גודל: א א א
מסתננים בתל אביב (מאי גולן)
מסתננים בתל אביב (מאי גולן)

'סטודנטים למען דרום תל אביב' פנו לאחרונה לאורנה קוטלר, מנכ"לית עמותת 'שלומית' המשמשת כגוף מפעיל מטעם רשות השירות הלאומי-אזרחי, עבור ארגוןא.ס.ף (ארגון סיוע לפליטים ומבקשי מקלט בישראל).

הסטודנטים דרשו מעמותת 'שלומית' לבטל באופן מיידי כל התקשרות עם עמותות שפועלות למען המסתננים בישראל. "אנו רואים עניין זה בחומרה רבה בשל מספר סיבות. ראשית כל, עמותת 'א.ס.ף' מציגה את עצמה כארגון חברתי וקהילתי לכאורה, אך למעשה מטרתה היא קידום האינטרסים של המסתננים הבלתי חוקיים אשר שוהים ועובדים בישראל בניגוד לחוק", כתבו הסטודנטים.

"משמעות הדבר היא שלמעשה עמותת 'שלומית' משתפת פעולה עם ארגון המקדם פעילות בלתי חוקית ותומך בשוהים בלתי חוקיים.לכך יש להוסיף כי כל פעילות 'חברתית' לכאורה אשר תומכת במסתננים פוגעת למעשה פגיעה חמורה בתושבי דרום תל-אביב הישראלים, שהם הנפגעים העיקריים מתופעת ההסתננות הבלתי חוקית ושלל המרעין בישין אשר הביאה עמה".

"אנו סבורים כי לא יעלה על הדעת המצב בו עמותת 'שלומית', אשר אמורה לשרת ולתמוך באזרחי המדינה, עוסקת בפועל בפעילות אשר פוגעת בתושבים. מצב זה הוא בניגוד לכל היגיון סביר, ובמיוחד עומד בסתירה לערכי התרומה לקהילה של השירות הלאומי. לאור האמור לעיל, אנחנו דורשים לבטל לאלתר כל התקשרות בין עמותת שלומית ועמותת 'א.ס.ף' או כל ארגון אחר התומך במסתננים, והפסקה מידית של כל פעילות בלתי חוקית הקשורה לשוהים בלתי חוקיים", סיימו הסטודנטים את מכתבם.

הודעת "המוקד לפליטים ולמהגרים" (צילום מסך)

קודם לכן פנו מארגון הסטודנטים לשר החקלאות, אורי אריאל, לגבי ה'מוקד לפליטים ולמהגרים' אשר פרסמו כי הם מחפשים מתנדב בשירות לאומי בשביל עבודה בארגון. במענה לפנייתם של הסטודנטים לרשות לשירות לאומי-אזרחי נמסר להם כי המוקד לפליטים ומהגרים כלל לא רשום כגוף מפעיל בשירות הלאומי-אזרחי.

לפני כשבוע שגרו מרשות השירות הלאומי-אזרחי מכתב לעמותת 'שלומית' בו הם דורשים ממנה לבטל כל התקשרות עם ה'מוקד לפליטים ומהגרים'. "הובא לידיעתנו כי המוקד לפליטים ומהגרים מפרסם מודעות דרושים בהן הוא קורא למתנדבי שירות לאומי לבוא ולשרת בשורותיו. הארגון מפנה את הפונים להתקשרות עם עמותת שלומית. כפי הידוע לך, ארגון זה לא קיבל אישור גוף מפעיל כנדרש בהתאם לנהלי הרשות. על כן אבקש להפסיק לאלתר כל התקשרות עמו עד לקבלת אישור מהוועדה לאישור גופים מפעילים ברשות", נכתב.

מארגון הסטודנטים למען דרום תל אביב נמסר בתגובה: "ארגון סטודנטים למען דרום תל-אביב מברך על החלטת רשות השירות לאומי-אזרחי להפסקת ההתקשרות עם 'המוקד לפליטים ומהגרים'. יחד עם זאת אנו קוראים לשר הממונה, אורי אריאל, ולרשות השירות לאומי-אזרחי לקבוע באופן מיידי את הקריטריונים על פיהם נבחרים הגופים המפעילים, בכדי למנוע מצב בו מדינת ישראל מממנת למעשה ארגונים שונים אשר פועלים נגדה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 4 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד